Féktelen fantázia

Féktelen fantázia

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Gördeszkával érkezik a találkozóra, ügyesen kerülgeti a Váci utcában sétálókat. Ki gondolná, hogy e sporteszköznek meghatározó szerepe lett a design apartmanok kialakításában?! Pedig így van! Az is kiderül, Pozsonyi Attila enteriőrtervező extravagánsnak csak alig hiszi magát…

gor 720


Attila édesapja építész és feltaláló, édesanyja népdalénekes, képzőművész és irodalmár. – Ebből is látszik, hogy egyikük sem a földön jár, mint ahogyan én sem. Jó ideig kettőjük foglalkozása között billegtem: kacérkodtam az építészettel, egyetemre is jártam, de aztán elkanyarodtam a zene felé – meséli Pozsonyi Attila. – Jó barátommal, Viski Tamással megalapítottuk az Analog Cuveé zenekart, népzenét játszottunk elektronikus alapokkal. Lemezünkön édesanyám énekel. Több hangszeren is tanultam, de sajnos, végtelenül lusta voltam, amelynek a végeredménye az lett, hogy a hangszereken el tudok játszani dallamokat, de semmi komolyabb. Aztán Tamás, aki akkoriban tért haza Amerikából, megmutatta, milyen a disc jockey az óceánon túl, és ez engem elvarázsolt. Magam is művelni kezdtem, és jelentkeztem dj versenyekre, ezekből négyet meg is nyertem.

A zene mellett Attila elkezdett ingatlanokkal is foglalkozni. – Az akkori párom lakását újítottam fel, s aztán jó áron eladtuk. Ez már édesapámnak is tetszett, s vett nekem a Francia úton, a vasút mellett egy lerobbant szuterén lakást. Nagy lehetőség volt ez számomra, felújítottam, és eladtam ezt is, az üzlet pedig beindult. Lelakott lakásokat vettem, átalakítottam, eladtam, gyors egymásutánban vagy tízet, s közben zenéltem. Egy jó pillanatomban pedig beiratkoztam egy enteriőrtervező iskolába, ahol mindent megtanulhattam, amit addig csak ösztönösen sejtettem. Aztán a harmadik tanévben elkezdtem csinálni az első design apartmanomat, és az iskolát nem folytattam tovább.

Volt Attilának egy design bútorboltja, ahol a régi ikonok, design klasszikusok másolatait árusította. Az első apartmanokat ezekből rendezte be, a Csók szobában a híres ajkat formáló kanapéval, a pop-art lakásban a gömbfotellel, az art deco stílusúban Breuer Marcell kultikus Vaszilij székeivel. – Később egy barátommal elkezdtünk ötletelni a következő design apartmanokon.Megállapodtunk, hogy a négy elem, a föld, a levegő, a tűz és a víz lesz az alap, ezek köré alkotjuk meg a dizájnt. Egy megbeszélésre szintén gördeszkával érkeztem, s ez annyira fellelkesítette a barátomat, hogy azonnal kitalálta: legyen ebből a lépcső. Innentől már csak vissza kellett fognunk a folytonosan áradó ötleteket… Az alapkoncepció azonban megmaradt, csak áttételesen használtuk: a levegő a repülős, a tűz a motoros, a víz a hajós, és a föld a gördeszkás apartmanok ihletője lett.

Először is be kellett szerezni egy metrószerelvényt, legalábbis egyes részeit. Ajtókat, vezetőfülkét, a szerelvény falait, ablakait. – Nem volt egyszerű a szerelvény beszállítása a lakásba, de szerencsére akadt egy megszállott férfi, aki megoldotta a problémát. Egy évig reggeltől estig dolgoztunk, mire elkészült az apartman, de valójában még mindig vannak ötleteim, s folyton alakítok még valamit a lakásokon.

Arra a kérdésre, hogy minek is tartja magát Attila, így válaszol. – Extravagánsnak csak alig. Nyilván, az átlagtól eltérő ember vagyok, de nem keresem a feltűnést. Igaz az is, hogy 40 évesen nem sokan gördeszkáznak, de ez sem exhibicionizmus, hanem praktikum. Amúgy jelenleg szállodaigazgató vagyok, üzemeltetem a design apartmanokat. Maradt a zene, a Drum and Dj formációval audiovizuális show-kat mutatunk be. És hogy mi szeretnék még lenni? Aligha férek majd a bőrömbe pár év múlva, s majd belevágok valami újba, addig pedig a legjobb apukája szeretnék lenni hároméves Dalma lányomnak, aki még meg sem született, s már ott volt a zenémben. Írtam ugyanis egy dalt, Dalstep a címe, és ebben benne van a lányom magzati szívverése.


Gördeszkás apartman
A lakás huszonnégy négyzetméteres, plusz a galéria, az ide felvezető lépcsők gördeszkából készültek, ahogyan a székek is. A szekrények, ajtók fogói, kilincsei stílusosan görgők. Az alsó szint lényegében a nappalival egy térben lévő konyha, a kényelmes, szétnyitható kanapéval, a galérián pedig a hálószoba helyezkedik el. A kanapé fölött retro bakelit lemezek díszítik a falat. A onyha célszerű és praktikus, kis helyen sok hasznos holmival, mikrohullámú sütővel, kávéfőzővel és okosan kialakított tárolórendszerekkel.

Hajós apartman
A hajós apartman a legnagyobb. A galéria üvegpadlóján két nyugágyat is elhelyeztek, mintha csak a fedélzeten heverésznénk. A nappaliban a hajókabin jelenik meg, az sztal fölötti lámpa különleges mértani formái szétnyithatók, ezzel szabályozva a fényerőt.

Motoros apartman
A lakás huszonöt négyzetméteres a galéria nélkül. Az enteriőrbe némi lágyságot is vitt a tervező, toszkán hangulatot létrehozva, hogy enyhítse a nagyon is férfias motoros környezetet. A galéria korlátját sötétzöld zsalus ablakok jelzik, s ez a forma megjelenik a mellette lévő falon is, funkció nélkül. A Simson motorok vázai az ülésekkel az étkezőpult előtt sorakoznak, a helyzetjelző lámpák égnek, ha felkapcsolják a villanyt. A fal hosszában elhelyezett tükör tágítja a teret, a piros-fehér csíkos napernyő visszaköszön a függönyökben és a nyugágyak vásznában is.

Repülős apartman
Igazi jumbo jet hangulat! a repülőülések mellett a fantomablakok mögött ott  an a föld látképe a magasból. A lakás nappalija a repülőgép közlekedő  olyosója mellett ugyanúgy helyezkedik el, mint ahogy a 737-eseken megszokott.



Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Megújul a Lánchíd és környéke

A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. Az elfogadott javaslat szerint a Lánchidat 12 milliárd 146 millió forintból, a Széchenyi István tér alatti aluljárót 5 milliárd 220 millióból, a budai váralagutat 6 milliárd forintból újítják fel. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének vizsgálata szerint a járda szélesítése a láncok jelentős statikai megerősítését és ezzel együtt jelentős többletköltséget indukált volna, ezért a járdák felújítása a jelenlegivel azonos módon, 2,2 méter szélességben valósul meg, az e célra megállapított egymilliárd forint többletköltséget pedig a kormány visszaadta a hídhoz kapcsolódó, környező közterületek rekonstrukciójára és fejlesztésére a Duna mindkét partján. Ennek keretében a Pest – Buda vonalban tervezett gyalogosfolyosót is kialakítják. A Lánchídon a felújítást követően nem lehet kerékpárral közlekedni, de a felújított Alagútban mindkét irányban külön biciklisáv készül, így a hangzavar nem akadályozza egymás közlekedését. A jellegzetes mozaikburkolatot visszabontják, az alapot megerősítik és új mozaikot építenek, a szellőzést ventilátorok segítik. Mivel a Lánchíd és az Alagút is UNESCO Világörökség oltalma alatt áll, a látványon nem változtathatnak: visszaépítik a világháború utáni helyreállításkor elhagyott láncdobokat, eredeti helyére kerül Sina báró és gróf Széchenyi István címerpajzsa is. A közvilágítást ledesre cserélik, az eredetileg háromágú kandelábereket újragyártják, hogy a világháború előtti pompájukban ragyogjanak. A teljes, több elemből álló rekonstrukciót 2022. május 31-ig be kívánják befejezni.  

Hol tart a Liget Budapest projekt?

Már a múlt évben elkezdődtek a Városligetben az építkezési munkálatok, a tervezett fejlesztések kétharmada zajlik, folyamatban a park felújítása is, s ha ez az ütem tartható, 2022-re valamennyi új épület áll, 2023-ig pedig az összes új intézmény megnyílik, és teljes szépségében elkészül a megnövekedett és megújított zöldfelületű park is. Már a múlt évben elkezdődtek a Városligetben az építkezési munkálatok, a tervezett fejlesztések kétharmada zajlik, folyamatban a park felújítása is, s ha ez az ütem tartható, 2022-re valamennyi új épület áll, 2023-ig pedig az összes új intézmény megnyílik, és teljes szépségében elkészül a megnövekedett és megújított zöldfelületű park is. A Liget Budapest Projekt keretében a Városliget saját, több mint százéves történelmi hagyománya folytatódik: a Liget egyszerre nyújtja a kultúra, a szórakozás és a zöldfelületi kikapcsolódás páratlanul gazdag kínálatát. Átfogó megújítása után a Városliget egy egészen különleges névjegye lesz Magyarországnak, hiszen Európában sehol nincs még egy olyan városi park, ahol ilyen mennyiségű és színvonalú kulturális intézmény és rekreációs lehetőség várja majd a látogatókat” – mondta Baán László, a Liget Budapest Projekt miniszteri biztosa. Májusban a projekt részeként átadták Európa egyik legnagyobb és legkorszerűbb múzeumi háttérintézményének, az Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központnak az épületét a Városliget melletti Szabolcs utcában, az egykori kórház területén a múzeumi szakma képviselőinek. Befejeződött az Olof Palme Ház műemléki rekonstrukciója, ősszel nyit Millennium Házaként Befejeződött a több mint 130 éves, az elmúlt évtizedekben egyre leromlottabb állapotba került Olof Palme Ház műemléki rekonstrukciója is. Idén ősszel a Városliget legrégibb és egyik legszebb épülete új néven, Millennium Házaként a Városliget aranykorát bemutató időszaki kiállítással nyitja meg kapuit, később pedig egy állandó, interaktív tárlattal idézi meg az újkori Magyarország történetének legsikeresebb időszakát, a millennium korát, a századfordulós Budapestre fókuszálva. A homlokzaton restaurálták a gazdag Zsolnay díszítéseket és hamarosan befejeződik a belsőépítészeti kialakítás valamint az ideiglenes kiállítás installálása is. A Rózsakert felöli bejárat közepén egy egyedi szökőkutat helyeznek el, melynek gyártása a napokban kezdődött meg a Zsolnay gyárban, Pécsett. Az épülethez kapcsolódó Rózsakert kialakítása folyamatban van, a rózsatövek augusztusban fognak a helyszínre érkezni. A Millennium Háza 3 milliárd forintos, 2017 év végén indult helyreállítása az eredeti építészeti dokumentációnak megfelelően valósul meg. „A Millennium Háza a megújuló Városliget egyik ékköve lesz, mely egyben jelképe is a Liget Budapest projekt célkitűzéseinek. A tradíciót óvó, a múltra a jelen legkorszerűbb eszközeivel emlékező, a park és a kultúra kapcsolatát integráló tudás- és élményközpontnak valamint egy különleges hangulatú kávéháznak biztosít majd teret a Liget egyik legrégibb és legszebb épülete” – mondta a fejlesztésről Baán László. Jelenleg a Néprajzi Múzeum kivitelezésének a mélyépítési szakasza zajlik (Fotó: Városliget Zrt.) 2017 év vége óta zajlik a Néprajzi Múzeum ikonikus épületének a kivitelezése, amely tavaly az International Property Awards nemzetközi ingatlanszakmai versenyen elnyerte az „Európa legjobb középülete” elismerést, illetve a „World’s Best Architecture” különdíjat, mely világszerte az egyik legrangosabb ingatlanszakmai elismerés. Jelenleg az épület kivitelezésének mélyépítési szakasza zajlik, a cölöpözési munkálatokat követően jelenleg az alaplemez és a szigetelés kialakítása zajlik, majd megkezdődik magasépítés. A Néprajzi Múzeum a jövő év végére már szerkezetkész állapotban lesz. A mélyépítési szakaszt követően javában zajlanak a Magyar Zene Háza kivitelezésének magasépítési munkálatai, az alaplemez és a belső oldali szigetelés már elkészült, jelenleg a bélésfal és az oszlopok vasalása van folyamatban. Egy éven belül szerkezetkész lesz a világhírű japán sztárépítész, Sou Fujimoto által tervezett különleges épület, amely az egykori Hungexpo irodaházak helyén jön létre. A Magyar Zene Háza egy éven belül szerkezetkész állapotban lesz (Fotó: Városliget Zrt.) Előrehaladott állapotban van a Dózsa György úti mélygarázs kivitelezése is, a tavaly nyáron indult építkezésnél az alaplemez kialakítása mellett jelenleg az épület vasbeton szerkezetének kialakítása zajlik. A három szinten, mintegy 800 autót befogadni képes mélygarázst várhatóan már jövő nyártól használhatják majd a Ligetbe látogatók, illetve kedvezményesen vehetik igénybe a környéken lakók. Az autómentes Városliget elérése érdekében további földalatti parkolók is épülnek, az Állatkerti körúton 700, míg a Hermina úton egy 275 férőhelyes létesítmény épül. A Kós Károly sétányt pedig valódi, forgalommentes sétánnyá alakul át, ezzel napi 10-15.000, a parkon keresztül haladó autótól szabadul meg a Liget. Jól halad a Dózsa György úti mélygarázs kivitelezése (Fotó: Városliget Zrt.) Videó megtekintése ITT! Elkészült már a Vakok Kertje, az Ifjúsági Sportpályák vagy a Kutyás Élménypark, amelyek mind-mind nagyon népszerűek, utóbbi látogatottsága már átlépte a 300 ezer főt, és látogatottsági rekordokat dönt a történetének legnagyobb, a Liget Budapest projekt keretében megvalósult rekonstrukciója után tavaly október végén újra megnyílt a Szépművészeti Múzeum is. A parkfejlesztés első ütemének részeként megvalósult beruházások már mutatják azt az Európában is egyedülálló színvonalat és átgondoltságot, amely az egész tájépítészeti rehabilitációt jellemzi majd. A 2019-ben elindult a parkfejlesztés második üteme is, melynek során az ország egyik legnagyobb és legkorszerűbb játszóterét valósítják meg a Ligetben, melyet szintén 2019 őszén vehetnek birtokba a gyermekek. A kivitelezések előrehaladott állapotban vannak, a legkisebbeknek szóló területre már beépítették a játszóelemeket, melyeket biztonságos, eséscsillapító burkolatokkal vettek körbe. A következő munkafázisban az idősebb korosztályok játszóelemeit szerelik fel. A Nagyjátszótéren minden korosztály számára külön csúszdarendszereket, fészek-, kör-, mérleg és függőhintákat, kötélpályákat, forgójátékokat, egyéni és páros rugós játékokat, trambulinokat, többféle homokozót és vizes játékokat is telepítenek több mint 13 000 négyzetméteren. A családbarát fejlesztések keretében összesen 7 új illetve megújított játszótér kap majd helyet a Városligetben. A parkfejlesztés második ütemében kialakítanak több sportpályát és egy két kilométeres, kivilágított futókört is. Jövőre kezdődhetnek a Magyar Innováció Háza és a Új Nemzeti Galéria munkálatai További ikonikus fejlesztések az év végén, a jövő év elején veszik kezdetüket. A világ egyik legjobb építészirodájaként elismert japán SANAA által tervezett új Nemzeti Galéria és a hazai feltalálói géniusz előtt tisztelgő Magyar Innováció Háza kivitelezése, valamint az 1952-ben lebontott, szecessziós stílusú Városligeti Színház újjáépítése esetében az intézményekkel egyeztetett tervezési folyamat a végéhez közelít, és az eredményes közbeszerzési eljárást követően a kivitelezés, ez év végén, jövő év elején kezdődhet el. Elkezdődött a park beton- és aszfaltfelületek csökkentése is, elsőként az indokolatlanul széles, 14 méter szélességű Olof Palme sétány útburkolatát szűkítik le 6 méterre, csak ezzel közel 1600 négyzetméternyi zöldfelületet adnak vissza a parknak. A gyalogos és kerékpáros közlekedés a kivitelezés ideje alatt végig biztosított marad a 6 méter szélességben megmaradó burkolt felületen. A teljes park felújítása során további több ezer négyzetmétert zöldítenek vissza a ligeti betonutak rovására. „A Liget Budapest Projekt olyan világszínvonalú mágnesberuházás, amely kiemelkedő jelentőséggel bír, mind a turizmus fejlődése, mind pedig a városi ingatlanszövet felértékelődése szempontjából. A befektetők már érdeklődnek, a környékbeli lakások felértékelődnek, hotelek tervei jelennek meg. A megújult Városliget környéke Budapest egyik legdinamikusabban fejlődő része lesz” – összegezte Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója.  

Nemzeti Hauszmann Program

Az elmúlt több mint hatvan évben a budai Vár kiszakadt a város szövetéből, egyfajta díszletté vált. A Várkapitányság Zrt. irányításával zajló Nemzeti Hauszmann Program célja, hogy a budai Vár több legyen, mint turisztikai látványosság, ezért „a világ legszebb fővárosának legszebb városrészét” visszaadják a magyar embereknek. Az elmúlt több mint hatvan évben a budai Vár kiszakadt a város szövetéből, egyfajta díszletté vált. A Várkapitányság Zrt. irányításával zajló Nemzeti Hauszmann Program célja, hogy a budai Vár több legyen, mint turisztikai látványosság, ezért „a világ legszebb fővárosának legszebb városrészét” visszaadják a magyar embereknek. Ennek érdekében először rendbe teszik a várbeli utakat, sétányokat, várfalakat, parkokat és kerteket. Az Orbán-kormány több határozatában határozta meg Nemzeti Hauszmann Terv név alatt a budai Várnegyed megújításáért indított tízéves, átfogó rekonstrukciós programot. A Nemzeti Hauszmann Terv keretében újjáépült a budai várpalota több része is: a Lovarda, a Csikós udvar, a Főőrségi épület, a Stöckl-lépcső és a Szent István-termet is restaurálják. A következő hároméves fejlesztési ciklusban megindul a Várnegyed 1945 után lerombolt épületeinek újratervezése és a Budavári Palota teljes építészeti "átvilágítása". Megvalósul a Palota út és a Csikós-, Hunyadi udvar közötti terület akadálymentesítése, továbbá északi irányban egy új, több száz férőhelyes mélygarázs is épül. A Szent István-terem 2021. augusztus 20-án nyílik meg a közönség előtt, a Főőrségi épületet és a korábban teljesen lerombolt Lovardát idén nyáron át is adják. A vár látogatói a Hunyadi-udvarról is megközelíthető főőrségi épület szolgáltatásait élvezhetik először, hiszen a Lovarda körül egy ideig még zajlanak az akadálymentesítési munkák. A Dísz tér déli fele a kormány döntése értelmében újra régi fényében tündökölhet, a tér helyreállítása után pedig a Szent György tér krisztinavárosi oldalán lévő rommező is eltűnhet, az egykori királyi külügyminiszté¬rium épülete pedig korhű külsővel, de modern belsővel, irodaházként születik újjá. {igallery id=4799|cid=1043|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}