Féktelen fantázia

Féktelen fantázia

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Gördeszkával érkezik a találkozóra, ügyesen kerülgeti a Váci utcában sétálókat. Ki gondolná, hogy e sporteszköznek meghatározó szerepe lett a design apartmanok kialakításában?! Pedig így van! Az is kiderül, Pozsonyi Attila enteriőrtervező extravagánsnak csak alig hiszi magát…

gor 720


Attila édesapja építész és feltaláló, édesanyja népdalénekes, képzőművész és irodalmár. – Ebből is látszik, hogy egyikük sem a földön jár, mint ahogyan én sem. Jó ideig kettőjük foglalkozása között billegtem: kacérkodtam az építészettel, egyetemre is jártam, de aztán elkanyarodtam a zene felé – meséli Pozsonyi Attila. – Jó barátommal, Viski Tamással megalapítottuk az Analog Cuveé zenekart, népzenét játszottunk elektronikus alapokkal. Lemezünkön édesanyám énekel. Több hangszeren is tanultam, de sajnos, végtelenül lusta voltam, amelynek a végeredménye az lett, hogy a hangszereken el tudok játszani dallamokat, de semmi komolyabb. Aztán Tamás, aki akkoriban tért haza Amerikából, megmutatta, milyen a disc jockey az óceánon túl, és ez engem elvarázsolt. Magam is művelni kezdtem, és jelentkeztem dj versenyekre, ezekből négyet meg is nyertem.

A zene mellett Attila elkezdett ingatlanokkal is foglalkozni. – Az akkori párom lakását újítottam fel, s aztán jó áron eladtuk. Ez már édesapámnak is tetszett, s vett nekem a Francia úton, a vasút mellett egy lerobbant szuterén lakást. Nagy lehetőség volt ez számomra, felújítottam, és eladtam ezt is, az üzlet pedig beindult. Lelakott lakásokat vettem, átalakítottam, eladtam, gyors egymásutánban vagy tízet, s közben zenéltem. Egy jó pillanatomban pedig beiratkoztam egy enteriőrtervező iskolába, ahol mindent megtanulhattam, amit addig csak ösztönösen sejtettem. Aztán a harmadik tanévben elkezdtem csinálni az első design apartmanomat, és az iskolát nem folytattam tovább.

Volt Attilának egy design bútorboltja, ahol a régi ikonok, design klasszikusok másolatait árusította. Az első apartmanokat ezekből rendezte be, a Csók szobában a híres ajkat formáló kanapéval, a pop-art lakásban a gömbfotellel, az art deco stílusúban Breuer Marcell kultikus Vaszilij székeivel. – Később egy barátommal elkezdtünk ötletelni a következő design apartmanokon.Megállapodtunk, hogy a négy elem, a föld, a levegő, a tűz és a víz lesz az alap, ezek köré alkotjuk meg a dizájnt. Egy megbeszélésre szintén gördeszkával érkeztem, s ez annyira fellelkesítette a barátomat, hogy azonnal kitalálta: legyen ebből a lépcső. Innentől már csak vissza kellett fognunk a folytonosan áradó ötleteket… Az alapkoncepció azonban megmaradt, csak áttételesen használtuk: a levegő a repülős, a tűz a motoros, a víz a hajós, és a föld a gördeszkás apartmanok ihletője lett.

Először is be kellett szerezni egy metrószerelvényt, legalábbis egyes részeit. Ajtókat, vezetőfülkét, a szerelvény falait, ablakait. – Nem volt egyszerű a szerelvény beszállítása a lakásba, de szerencsére akadt egy megszállott férfi, aki megoldotta a problémát. Egy évig reggeltől estig dolgoztunk, mire elkészült az apartman, de valójában még mindig vannak ötleteim, s folyton alakítok még valamit a lakásokon.

Arra a kérdésre, hogy minek is tartja magát Attila, így válaszol. – Extravagánsnak csak alig. Nyilván, az átlagtól eltérő ember vagyok, de nem keresem a feltűnést. Igaz az is, hogy 40 évesen nem sokan gördeszkáznak, de ez sem exhibicionizmus, hanem praktikum. Amúgy jelenleg szállodaigazgató vagyok, üzemeltetem a design apartmanokat. Maradt a zene, a Drum and Dj formációval audiovizuális show-kat mutatunk be. És hogy mi szeretnék még lenni? Aligha férek majd a bőrömbe pár év múlva, s majd belevágok valami újba, addig pedig a legjobb apukája szeretnék lenni hároméves Dalma lányomnak, aki még meg sem született, s már ott volt a zenémben. Írtam ugyanis egy dalt, Dalstep a címe, és ebben benne van a lányom magzati szívverése.


Gördeszkás apartman
A lakás huszonnégy négyzetméteres, plusz a galéria, az ide felvezető lépcsők gördeszkából készültek, ahogyan a székek is. A szekrények, ajtók fogói, kilincsei stílusosan görgők. Az alsó szint lényegében a nappalival egy térben lévő konyha, a kényelmes, szétnyitható kanapéval, a galérián pedig a hálószoba helyezkedik el. A kanapé fölött retro bakelit lemezek díszítik a falat. A onyha célszerű és praktikus, kis helyen sok hasznos holmival, mikrohullámú sütővel, kávéfőzővel és okosan kialakított tárolórendszerekkel.

Hajós apartman
A hajós apartman a legnagyobb. A galéria üvegpadlóján két nyugágyat is elhelyeztek, mintha csak a fedélzeten heverésznénk. A nappaliban a hajókabin jelenik meg, az sztal fölötti lámpa különleges mértani formái szétnyithatók, ezzel szabályozva a fényerőt.

Motoros apartman
A lakás huszonöt négyzetméteres a galéria nélkül. Az enteriőrbe némi lágyságot is vitt a tervező, toszkán hangulatot létrehozva, hogy enyhítse a nagyon is férfias motoros környezetet. A galéria korlátját sötétzöld zsalus ablakok jelzik, s ez a forma megjelenik a mellette lévő falon is, funkció nélkül. A Simson motorok vázai az ülésekkel az étkezőpult előtt sorakoznak, a helyzetjelző lámpák égnek, ha felkapcsolják a villanyt. A fal hosszában elhelyezett tükör tágítja a teret, a piros-fehér csíkos napernyő visszaköszön a függönyökben és a nyugágyak vásznában is.

Repülős apartman
Igazi jumbo jet hangulat! a repülőülések mellett a fantomablakok mögött ott  an a föld látképe a magasból. A lakás nappalija a repülőgép közlekedő  olyosója mellett ugyanúgy helyezkedik el, mint ahogy a 737-eseken megszokott.



Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Új parkrészek átadása a Városligetben

A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projektnek köszönhetően visszanyerte régi fényét a Városliget egyik legkülönlegesebb növényeit felvonultató, ismeretterjesztő parkeleme, a botanikus kert, amelyet az újranyitásra Mőcsényi Mihályról, a tájrendezés magyarországi oktatásának megalapozójáról neveztek el. A parkrészt a FŐKERT 100 éves jubileuma alkalmából adták át, 1967-ben. A bemutatókertnek szánt területen gyógy- és fűszernövények, konyhakerti növények, szőlő, gyümölcs, egynyári virágok, vízi-, mocsári és sziklakerti növények is helyet kaptak. A kert központi elemeként egy esőkunyhó szolgált, de látványosságai közé tartozott a forrás táplálta csobogós vízrendszer és a pergola a két vízmedencével. A felújítás során az eredeti, a Főkert tervtárában fellelhető 1967-es és 1969-es kertépítészeti tervek, valamint az 1980-as megvalósulási terv nyújtottak segítséget. Így a Mőcsényi Mihály Botanikus Kert területe déli irányban megnőtt, a Királydomb felé eső oldalon, a parki sétány pedig egy fasorral beljebb került. A megújult kert egyik sétányán kialakítottak egy lugast, melyhez kiegészítésképpen kerti tipegős útvonal kapcsolódik, segítve a parkrész bebarangolását. Helyet kapott a területen egy különböző felületekből álló KNEIPP ösvény is, melynek mezítlábas használata javítja az egyensúlyérzéket, jótékony hatással van testtartásunkra. Újra az eredeti nyomvonala mentén kanyarog a területet behálózó, hangulatos patakrendszer, melyet forrás táplál, és visszatértek a nyílt vizeket és a mocsári élővilágot bemutató medencék is. A megújult Mőcsényi Mihály Botanikus kertbe mintegy 335 különböző fajtájú új növényt ültettek el, több mint 35.000 példányszámban. Az esőbeálló leromlott állapotú épülete helyett egy új, modern épület került, mely vendéglátói, kiszolgálói és ismertterjesztői funkciót kapott. Új kutyaparadicsom A városligeti parkfejlesztés második ütemében egy újabb tematikus kutyás élménypark is várja a gazdikat és négylábú kedvenceiket. A mintegy félhektáros új kutyaparadicsomot könnyen megközelíthető helyen, az Ajtósi Dürer sor-Stefánia út kereszteződéséhez közel alakították ki, területét biztonságos kerítés határolja, melyen több, zsilipes rendszerű bejáratot helyeztek el. A parkrész különlegessége, hogy külön elkülönített részt kaptak a kistestű és a nagytestű kutyák, így elkerülhetőek lesznek a konfliktusok, ütközések. A tervezők mindkét részen terepalakulatokkal megmozgatott játéktereket alakítottak ki ügyességi elemekkel, alagutakkal, ugró akadályokkal, szlalom pályákkal. A gazdik és a kutyusok kényelméről kombinált használatú ivókutak és padok gondoskodnak, a terület tisztán tartását pedig több mint egytucat kutyapiszok gyűjtő segíti. Fontos megjegyezni, hogy a Városligetben – néhány elzárt terület kivételével – továbbra is biztosított a szabadon kutyázás lehetősége. Természetesen az új Kutyás élménypark teljes növényzetet újjávarázsolták, a területén 6 új lombos fát ültettek el és több mint tízezer cserjét és évelőt is elhelyeztek, így a Hermina úti „testvéréhez” csatlakozva Budapest egyik leghangulatosabb kutyabarát helye jött létre. Futás a Ligetbe(n) A futás ma már a legnépszerűbb tömegsportok közé tartozik: az országban százezrek, a fővárosban tízezrek húznak naponta futócipőt. Kimondottan nekik készült a Városligeti Futókör. „A Városligeti Sportcentrum őszi átadását követően a park Budapest legsokoldalúbb sporthelyévé vált, melynek kínálata tovább erősödik. Nagy örömünkre szolgál, hogy végre a pesti oldalon is a Margitszigeti futópályához hasonló alternatívát tudunk kínálni, ami ráadásul modern és biztonságos szolgáltatásokkal várja a sportág szerelmeseit. A futókört a következő napokban vehetik birtokba a sportolók” – mondta el Gyorgyevics Benedek. A Városligeti Futókör tervezése során a folyamatosan egyeztettek a budapesti futókat képviselő szervezetekkel, hogy a pálya vonalvezetés, burkolata a sportolók igényei szerint alakítsák ki. Mindezeknek köszönhetően a kiváló minőségű, 2 kilométer hosszúságú, színezett – az izületeket kímélő - rekortán borítású pálya teljes hosszában kivilágított. A fák között kanyargó, rendkívül hangulatos vonalvezetésű pálya belépési pontjainál bemelegítő területeket helyeztek el a sérülések elkerülése végett, a nyomvonal mellett pedig számos ivókút szolgáltatja a frissítőt. A sportolók kényelmét a Városligeti Sportcentrum női, férfi és akadálymentesített öltözői szolgálják. www.ligetbudapest.hu  

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.