Az opera ölelésében

Az opera ölelésében

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Mértéktartás és elegancia jellemzi a rendkívül jó adottságú, polgári miliőjű lakást Budapest belvárosában, az Operaház közelében. A 70 négyzetméter térfelosztása klasszikus, ám berendezése modern és nőies, az igényes burkolatok és textíliák szinte körülölelik az enteriőrt.

azoperaoleleseben 720


Vendéglátóink egy évvel ezelőtt vásárolták meg a 70 négyzetméteres lakást, végül a keresgélés során a több, hasonló adottságú bérház közül a fényviszonyok segítettek a döntéshozatalban: a lakás ugyanis nyugati fekvésű, így a nap kora reggeltől beragyogja a szobákat. A Budapest egyik legszebb negyedének régi építésű polgári háza hagyományos térfelosztású, egy kis előszobából kétfelé vezethet az út: az egyik a konyhába, ahonnan a nappali-étkező egységébe jutunk, a másik pedig az intim zónák iránya. A lakásban Olasz Enikő tervező meghagyta az eredeti, század eleji faajtókat, amelyek különlegesen szép légkört teremtenek. A tulajdonosok számára fontos volt, hogy átjárható legyen az otthon, de azt vallják, hogy minden szobának megvan a maga funkciója, és nem szeretnék, ha a terek egybemosódnának, ezért csak a nappali és az étkező került egy légtérbe. Falakat sehol nem bontottak, de a meglévők felújításra szorultak. A lakás egészében a feminin légkör, a fehér szín, a halványrózsaszín és a kerek formák jellemzőek. A nappaliban a fehér sarokkanapé kellemesen bújik meg a halványbarna falszakasz és az üvegasztalka mellett. A vastag textúrájú szőnyeg kiváló előteret ad az ülőalkalmatosságnak. Enikő nagyon jó harmóniaérzékkel dolgozott, és egy tervezői poént is elhelyezett az ablakkal szemközti falon: a mintás tapétamatrica az operapáholyok képével erősen karakterizálja a lakást. A világos-feminin kombináció folytatódik a konyhában is, bár a klasszikus eleganciát itt felülírják a modern megoldások. A halványrózsaszín frontokkal ellátott bútor praktikus, finom megjelenésű, nagy tárolófelületekkel ellátott.

Ebbel a lakásban mindenből csak annyi van, amennyi a kényelemhez szükséges: a hálószobában a tér központi eleme az elegáns franciaágy, amely a prémium kategóriás textilekkel tökéletes látványt nyújt. Sajátos megoldásban itt sincs hiány, a mikroplüss kagylófotel jó választás volt, de az igazi meglepetés a szépítkezőasztalka, amelynek kecses vonalai a felette elhelyezett balerina képével szép kompozíciót alkotnak. A két háló mellett egy-egy fürdőszoba bújik meg: a kifinomult burkolat, a magas minőségű szaniterek, a bútorok és dekorációk egyszerre modern és klasszikus elemek. Akárcsak valamennyi helyiség ebben a lakásban, ez a tér is személyre szabott, a szépség és a nőiesség jegyében született…

  

Hiszünk abban, hogy Budapest régi bérpalotáiba az egykori polgári lakások eredeti pompájának megőrzése mellett a mai kor elvárásainak megfelelő új életet tudunk vinni. Számunkra a lakásfelújítás nem pusztán műszaki kérdés, hanem örökös kihívás az eredeti értékek minél tökéletesebb megőrzésére.

aszurkeeskekotvenarnyalata portre

Olasz Enikő, Sándor Balázs
tervező, kivitelező

A fehér mosdótál és a szép csaptelep klasszikus hangulatot teremt. A fürdőszoba közvetlenül a hálószoba mellett kapott helyet, a téralakítás az intim helyiségek összetartozását jelöli. A míves tükör figyelemreméltó darab.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.