Álmomban már láttalak

Álmomban már láttalak

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Egy új építésű, néhány lakásos társasház alsó szintjén alakítottuk ki ügyfeleim új otthonát, akik különösen érzékenyek voltak arra, hogy a funkcionalitás mellett a megálmodott otthon váljon valósággá.

almombanmarlattalak 720


Kedves, határozott, céltudatos. Ezek a jelzők fogalmazódtak meg bennem, amikor találkoztam fiatal megbízóimmal, s már a kezdet kezdetén éreztem, hogy közös munkánk kellemes hangulatú és hatékony lesz. Különleges élmény volt velük együtt átélni, ahogy a tervezés és a kivitelezési munkák során megérkezett második kisbabájuk. Hiszen éppen ezért is esett a választásuk erre csendes környéken lévő, kertkapcsolatos új építésű budapesti ingatlanra. Az eredeti alaprajz két gyerekszobát és egy kisebb gardróbbal kiegészített szülői hálót tartalmazott, a hozzájuk tartozó fürdőszobákat, és nagyon hasznos, ha van gépészeti tároló és mosókonyha is, hiszen itt sok mindent elrejthetünk. A lakás egyik különlegessége a nappali és konyha kapcsolata, amelyek egy légtérben vannak ugyan, de egymástól eltolva. Emiatt a nappaliba betervezett étkező a konyhából és nappaliból is könnyen megközelíthető. Mint szinte minden projektnél, itt is fontos volt a tárolási lehetőségek maximalizálása, szem előtt tartva, hogy a szellős hatás megmaradjon. Az eredeti alaprajzot néhány ponton kellett módosítani, hogy plusz tárolóhelyet alakíthassunk ki a konyhában, illetve a fürdőszobák alaprajza megfeleljen az elvárásoknak. Amikor új építésű ingatlant vásárolunk, a kivitelezőnek megvan a koncepciója a gépészeti és elektromos kiépítéssel kapcsolatban is. Fontos tudnunk, hogy ez nem képes teljes mértékben lefedni a vásárló igényét, hiszen még nem tudható, milyen lesz a berendezés. Jelen esetben még időben voltunk, ezért kiépítésüket már a mi terveink szerint hajtották végre.

Mint azt említettem, megbízóim határozott emberek, pontosan tudják, hogy mi tetszik nekik. Például ilyenek a színek is: az egyik nagy kedvenc a fehér, bézzsel kiegészítve. A fehér padló már a tervezés legkezdetén eldöntött kérdés volt. A fehérek elegáns hatását a fa furnér teszi otthonossá, melegebbé, amit kiemelnek és erősítenek a karakteres bronz kiegészítők. Másik kedvenc a púder és rózsaszín volt, ezt azonban igyekeztem visszafogottan megjeleníteni (hisz csak a család egyik fele hölgy). Amikor kisgyermekek vannak, bátornak tűnik a sok világos textil, hiszen joggal tartunk tőle, hogy sérül, gyorsan koszolódik, éppen ezért könnyen tisztítható anyagokat választottuk, amelyek a tesztelések során igazán jól teljesítettek. A maguk természetességével nagyon sok melegséget sugároznak az egyéni igényre készült festmények, minden esetben az adott helyiség színvilágához, stílusához illeszkedve. Pár nappal az átadás után felhívott az ügyfelem, és megköszönve a közös munkát, annyit mondott: „Amikor az új lakásról álmodoztam, pontosan ezt láttam!”

  

Otthonunk minden nap hatással van ránk. Számomra fontos, hogy segítsek megbízóimnak megtalálni önmagukat a számos stílus között. Munkám során a funkciót szem előtt tartva igyekszem olyan otthonokat kialakítani, amelyek kiszolgálják lakóik minden igényét.

aprootthonnagyvarosi portre

Kádár Helen
lakberendező,
enteriőrtervező

A tulajdonosok közös álma volt minden helyiségben a fehér padló, így esett a választás a világos dekor burkolatra, és a beépített bútorokon is a fehéret kívánták viszontlátni. Elegáns hatását a fa lágyítja.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.