Vízparti kényelem

Vízparti kényelem

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A pálmafák és aromás növények övezte Palm Beach-en Krista Watterworth vízparti, medencés házat újított fel családja számára, tetőtől talpig az elegancia jegyében, fehérbe öltöztetve, a külső terekről sem megfeledkezve.

vizpartikenyelem 720


Több lakberendezéssel foglalkozó tévéműsor vezetőjeként az Amerika-szerte ismert közszereplő, Krista Watterworth először képzőművészetet tanult, majd New York- ban, a Parsons School of Design-nál képezte magát belsőépítésznek. Karrierje során számos étterem és családi ház tervezésével bizonyította tehetségét, amikor második gyermeke születése után úgy döntöttek, otthagyják a nyüzsgő és stresszes Manhattan-t, és a paradicsomi Palm Beach-en, Floridában telepednek le. Itt vásárolták meg ezt a nagyobb alapterületű, de elrendezésében meglehetősen szerencsétlenül kialakított vízparti házat, amit alapjaiban alakítottak át. „Kompromisszumot sajnos minden ingatlanvásárlásnál kell hoznunk, ám az ingatlan pozitív vonásait felerősítve megkaphatjuk azt az otthont, amire mindig is vágytunk!” – mondja Krista telve optimizmussal. A belső falakat átrajzolta, és a konyhát háromszorosára növelte, a falakat fehérre, illetve annak árnyalataira festette, hogy minél több természetes napfény ragyogja be otthonát. Eltüntette a falakat borító tapétákat és a vakolatlan téglafalat, amelyet túl sötétnek tartott. Azt akarta, hogy a szobák vidámak és kifinomultak legyenek, néhány helyütt kevés színfolttal, amelyek vonzzák a szemet.

Mivel imád főzni, a tervezés központi eleme a konyha volt. A sima felületű, áramvonalas és minden kacattól mentes konyha teljes ellentéte a korábbi mediterrán stílusúnak. „A konyha kicsi volt, hiányzott belőle a kellő funkcionalitás, a szimmetria, a tágas ablakok ellenére sötétnek és zsúfoltnak tűnt.” – meséli Krista. Az új szekrényeknek köszönhetően a rakodóterek megháromszorozódtak, és a multifunkcionális konyhasziget is az ő elképzelése volt. Ez utóbbi ma kényelmes munkafelület, adott esetben még vacsorázhatnak is körülötte, amikor a család és a barátok összegyűlnek. „A konyhaszekrény anyaga sötétbarna trópusi sapele fa, barnás-vöröses színű, a tölgyhöz hasonló keménységű, jól megmunkálható.

A lakásban a színpaletta mindenütt légies és világos. A felújítást követően Krista a ma divatos, retrós hangulatú modern és kétségkívül elegáns berendezés mellett tette le a voksát, ötvözve a rusztikust a minimállal, nem mellőzve a luxust sem. Erről tanúskodik a gyönyörű bézs Charles Eames bőr klubfotel (long chair) és lábzsámoly, a klasszikus lakberendezés darabja. A konyha Marcello elnevezésű Ballard Design’s bárszékei meglehetősen tradicionális stílusúak, ám a króm szegecsek modernné teszik. A végeredmény egy olyan enteriőr, amely időtálló, nem hódol be a mai divatirányzatnak, s ahol a retrós bútorok és más dizájntárgyak jól megférnek egymás mellett.

  

Élhető és modern dizájnú lakásprojektjeinek sorozatával a dél-floridai tervező, Krista Watterworth képes lelket és stílust adni bármely helyiségnek. Kedvenc dizájn tárgyaival, a fém és fa elemek keverésével, horizontális vonalú kiegészítőkkel meghökkentő hatást vált ki. Fehéres enteriőrjei nincsenek híján néhány csepp glamour-nak sem.

vizpartikenyelem portre

Krista Watterworth

kristawatterworth.com

Klasszikus és egyben modern terasz, ahol a család ideje nagy részét tölti.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.