Pajtaajtó és vörös téglák igézete

Pajtaajtó és vörös téglák igézete

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A nagyszülői örökség, egy kis ház vörös téglái hasznosultak újra a hattagú család számára, hogy a régi helyén épült új családi otthon nagyvonalú eleganciával ötvözze a régi és új dizájnelemeket.

pajtaajtoesvorosteglakigezete 720


Dillon Kyle houstoni építész egy négy fiúgyermekkel büszkélkedhető fiatal család számára építette a délies stílusú rusztikus házat. A pergolás terasz védi a szobákat a kemény texasi napsütéstől, a bontásból származó antik „Chicago” tégla a tornác oszlopain és a házon belül is díszlik, összekapcsolva múltat és jelent. Alatta, hármas tagolású francia ajtó vezet a családi szobákhoz. A külső terekkel harmonizáló világos és tágas belső részek tervezése során mindvégig szem előtt tartották, hogy alkalmazkodjanak a fiatal család változó és mozgalmas életmódjához.
A beltéri enteriőrök semleges tónusú szürkéi és fehérjei modern ellenpontot képeznek a fa- és téglapadló rusztikusabb anyagaival. A legkonvencionálisabb helyiség a házban a kissé eklektikus könyvtárszoba, amely a konyha mellett kapott helyet, szemben a nappalival. Kényelmes foteljeivel, kárpitozott lábtartóival, szimmetriáival szemet gyönyörködtető, de a legkevésbé sem tükrözi a család könnyed életstílusát.

„Megbízóim meglehetősen kötetlenül élnek, a nagy családi szoba a ház a legegyszerűbb helyisége„ – mondja a tervező, Kyle. Hatalmas kovácsoltvas csillár lóg alá a magas mennyezetről, a nagyméretű francia ablakokon át rengeteg természetes fény árad be, csatlakoztatva a helyiséget a kinti világhoz. „Minden szempontból figyelembe vettem az itt élők életstílusát. Semleges fények, szürkék, homok, világoskékek és tejszín, széles francia ajtók erős kapcsolatot hoznak létre a pergolával borított terasszal. Az egyszerre rusztikus és modern érzetet keltő nappaliban minden a lakók igényeit és kényelmét szolgálja – mondja a tervező – a mély, öblös kanapék és székek, a széles, lapos szövésű szőnyeg.” A kandalló és a televízió egy hatalmas térhatású színes impregnált gipszfalba illeszkedik, anélkül, hogy méretével aránytalanná tenné a szobát. „Nem mindig vagyok híve a tévé elrejtésének, mondja Kyle, mert ebben a családi szobában a tévének itt a helye, rendjén való tehát, hogy a központi helyet foglaljon el, hogy a család együtt élvezhesse a filmnézést. Itt valóban az egyszerűség volt a tervezés kulcsszava.”
A családi szoba színei teljes harmóniában állnak a konyha színeivel, hiszen a két helyiség egybenyílik. A pajtaajtókat idéző rusztikus tolóajtóknak kifejezett szerepe volt abban, hogy a konyha és a nappali helyiség közötti átjárást rugalmassá tegye. Az ajtók funkciója könnyedén elválasztani vagy összekapcsolni a szórakoztatás és a főzés terét. Texasban a nagy hőmérséklet-ingadozások miatt télen tartós hidegek vannak, ezért az acél ablakok és ajtók jó megoldásnak bizonyultak, jelentősen növelve a ház energiahatékonyságát.
„A háztulajdonos mint egy igazi belsőépítész működött közre ebben a projektben. Szeret főzni, és nem volt kötve a tipikus konyha elrendezéshez, így konyhaszigetre sem volt szüksége. Részt vett a legapróbb részletek kimunkálásában is, hogy minden tárgy betölthesse funkcióját."

 

  

A Dillon Kyle építészeti iroda friss, modern tervezése az építészeti örökség alapos ismeretén alapszik. Épületeik és enteriőrjeik a tér, a fény és az arányok mesteri kiegyensúlyozottsága, a klasszikus és visszafogott elegancia jegyében készülnek.

pajtaajtoesvorosteglakigezete portre

Dillon Kyle építész

www.dkarc.com

 

A gondos térszervezésnek köszönhetően szinte érezni a könnyed áramlást a házban. A méretes ablakokon át létrejön egyfajta összetartozás a ház és a külvilág között.


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.