Művészet két szinten

Művészet két szinten

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Vagány és kifinomult tervezői gesztusok jellemzik Kelly Hoppen legújabb munkáját. A tér minden részlete átgondolt és precízen kidolgozott. Az eklektikus otthonban sok a dizájn- és a műtárgy, ám van egy asztalka, amely a legkedvesebb a megrendelőknek valamennyi közül…

muveszetketszinten 720


Nemcsak a szerencsén múlt, hogy Kelly Hoppen a világ egyik legismertebb tervezője napjainkban. A dizájner munkái az anyagok és formák különleges ötvözetének köszönhetően nagyon egyediek, felismerhetőek. Kelly stílusát régóta szerette a Londonban élő házaspár, s amikor megvásárolták belvárosi apartmanlakásukat, egyértelmű volt, hogy őt kérik fel a tervezésre.

Az egygyermekes, értelmiségi házaspár művészetkedvelő, gyűjteményükben számos kortárs szobor, grafika, bútor van, ezért olyan nagyléptékű otthont akartak, amelyben jól érvényesülnek az alkotások. Bútoraikat sok év alatt gyűjtötték össze, legtöbbjük kicsit popos, vagány, high-tech darab. A lakást egyébként a háziasszony 35. születésnapjára vásárolták, és az volt a tervük, hogy éppen a 36. születésnapon költöznek be, az ünnepi estét már az új lakásban töltik. A házban használt anyagok mind-mind nagyon nemesek: tömörfabútorok, márvány, üveg falszakaszok és tárgyak, tömörfa és terrazzo burkolatok. Kelly, ahol lehetett, megnyitotta a falakat, és a lakótereket sok üveg panel és fém közé helyezte el. A hatalmas, közel 100 négyzetméteres nappaliban figyelemreméltóak Minotti modern vonalvezetésű kanapéi, szófái. A Jin- Jang motívumú asztalka az utolsó pillanatban került a térbe, ez volt ugyanis a férj születésnapi ajándéka, amelyen az ünnepi tortát is felszolgálták.
A nappali teret a tervező két részre osztotta, úgy, hogy acélberakásos ajtókkal leválasztott egy szakaszt, ahová egy intim zónát helyezett el. Ide került egyébként a házaspár egyik kedvenc, nonfigurális festménye is, a márványborításos asztal hátterébe. Minden zúg egy dizájncsemege is egyben: ilyen az étkező, amelynek játékosságát a részletek adják, a különleges asztal, a Tracey Hemin tervezte neonos csillár, a műanyag székek és fa kombinációjú, retro stílusú fotelek mind a tulajdonosok darabjai. Kellynek az volt a dolga, hogy ezt a sok, eklektikus tárgyat egy fedél alá hozza.

Az elegáns konyha szépen elválik a tértől. A mélyített fiókokkal, igényes frontokkal ellátott konyhabútor a beépített elektronikákkal két falszakaszon húzódik végig, mintegy belesimul a térbe. A nyugati falra elhelyezett órát egy indiai útjukról hozták a tulajdonosok, fontos emlék, hiszen az első házassági évfordulójukról való. A konyha mellett kapott helyet a lépcsőfeljáró, amelynek minden részletét Kelly tervezte. A hálók fiatalosak, modernek, igényesek, akárcsak az egész ház. Kicsit elüt a ház stílusától a skandináv jellegű lánykaszoba, ahol a szürke-fehér színpár, a praktikus tárolófelületek, a finom, puha padlószőnyeg szép álmokat ígér az ittalvónak.

  

Kelly Hoppen dél-afrikai születésű brit tervező, 16 évesen kezdte a pályafutását. Munkái gömbölydedek, nőiesek, szívesen alkalmaz keleti elemeket is. Filozófiája szerint ugyanolyan fontos a belső tér szépsége, mint az, hogy az ember hogyan érzi magát benne.

muveszetketszinten portre

Kelly Hoppen
lakberendező

Nagyvonalú és modern a konyhabútor. A fekete-fehér-fém színek kombinációja letisztult térérzetet kelt, az utca látványa pedig a szemközti ablakból elevenebbé teszi az összhatást.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.