Duplex az újrakezdés jegyében

Duplex az újrakezdés jegyében

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A négyfős francia család merészet lépett, amikor parányi párizsi lakásukat felcserélve Bordeaux-ba költöztek, ahol a Fusion D belsőépítésziroda csapata egy 19. századi, 210 négyzetméteres ingatlan felújításával tökéletes funkciójú, franciásan trendi otthont teremtett számukra.

duplexazujrakezdes 720


A teljes újrakezdés volt a célja a négytagú párizsi családnak, amikor Jeromine és Thomas két kislányukkal Bordeaux-ba költözött. A jobb életminőség és különösen egy sokkal tágasabb otthon megtalálása nem kevés kihívásnak bizonyult. „Párizsban egy parányi lakásban éltünk, és csak álmodni tudtunk a nagy terekről! Sokáig hezitáltunk a két nagyváros, Lyon és Bordeaux között, míg végül egy jó munkalehetőség kapcsán Bordeaux-ra esett a választásunk” – magyarázza Thomas. A házaspárt megérintette a centrum hangulata és az ingatlan eredetisége, ezért szinte első látásra beleszeretnek a régi, 1890-ben épült házba, amely a város központjában található. Hogy új éltet leheljenek a régi falak közé, a Ninou Etienne vezette helyi tervezőirodát, a Fusion D-t bízták meg a felújítással. Bár az épület a megvásárláskor lakható volt, jelentős modernizációra szorult. A kihívások között szerepelt a régi térelosztás újraszabása, és annyi fény beengedése, amennyit csak lehet. A házaspár néhány konkrét kérését leszámítva szabad kezet adott Ninou-nak. A színek létfontosságú szerepet játszanak a régi elemek hangsúlyozásában, mint a díszlécek, stukkók és más dekorációk. A lakás több pontján található míves, de sérült kandallókat is átfestették.

„Először megismertük a család igényeit: a tulajdonosok a földszinten több fényességre és egy funkcionálisabb konyhára vágytak, valamint egy plusz vécére és fürdőszobára, továbbá egy szülői gardróbot is kértek. A megvalósítást illetően azonban mindenről én dönthettem” – meséli Ninou. A 210 négyzetméteres duplexet tehát úgy kellett átalakítani, hogy az jól alkalmazkodjon egy teljesen hétköznapi család életmódjához. Összességében az átalakító munkák három hónapig tartottak, mindenfajta fennakadás nélkül. A földszinti és az első emeleti szobák teljesen megújultak, beleértve a kerti homlokzat módosítását, ahová egy nagy ablaküveget illesztettek be a szebb kilátás és több fény érdekében.

Ninou Etienne és csapata számára a vezérszál tehát az ingatlan korszerűsítése volt, megőrizve annak eredeti tulajdonságait. „Egy kicsit metaforikusan szólva fel kellett ébreszteni az alvó hercegnőt. Szerettem volna megtartani a bejárat eredeti cementlapjait, amelyek az ihletet adták a színpaletta létrehozásához. Három színmintát is használtunk, nem félek kombinálni őket. Ez egy olyan játék, amit kifejezetten szeretek.” – teszi hozzá Ninou. A Fusion D csapat koncepciójának köszönhetően a ház gyorsan világos és kellemes otthonná alakult, felnőtt és gyermek egyaránt szereti, élvezi az új környezetet, köszönhetően a lakás barátságos jellegének, a stílusos belső térnek.

  

A Fusion D belsőépítész-iroda egyedi, eredeti koncepciókban gondolkodik, respektálva a meglévő adottságokat. Ninou Etienne, az iroda alapítója szerint a legfontosabb egy otthon funkcionalitása és a maximális fény biztosítása.

duplexazujrakezdes portre

Ninou Etienne, agence Fusion D
www.fusiond.fr, facebook.com/FusionD33

A színek létfontosságú szerepet játszanak a régi elemek hangsúlyozásában, mint a díszlécek, stukkók és más dekorációk. A lakás több pontján található míves, de sérült kandallókat is átfestették.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.