Baba, mama és a szakma

Baba, mama és a szakma

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Mi más törhetné fel legmélyebbről a női fészekrakó ösztönt, mint egy kisbaba érkezése. És ha a nő történetesen lakberendező, akkor már sejteni, hogy a pelenkázóasztal, a kiságy és a játékok kiválasztása nagy műgonddal történik. Főleg, ha hiszünk abban, hogy a szépet, a harmóniát az anyatejjel együtt magukba szívják a gyermekek.

 

05

 

Renáta és férje tíz éve ismerik egymást, és egy ideje már a babát is tervezgették. Marci négyhónapos stramm kislegény, aki a mamájának a lehető legszebb megbízást adta azzal, hogy berendezheti biztos meleget adó otthonát. A kis csöppség érkezése lakásuk átalakítására sarkallta a házaspárt, első számú feladatuknak a gyerekszoba kialakítását tekintették. Méregettek, terveztek, és arra jutottak: a lakás alapterülete szűkös. Felvetődött a költözés gondolata, amikor nagy szerencséjükre éppen eladóvá vált a mellettük lévő lakás, kibővíthették hát sajátjukat. A Marci birodalmának szánt hatalmas szoba még nem készült el teljesen, így egyelőre ez funkcionál a szülők hálószobájaként. A kisfiú ágya és szekrénykéje pedig a kisebb szobában kapott helyet. A tervek szerint idővel a kisfiú kapja meg a nagyobb szobát, hogy szabadon kúszhasson-mászhasson, játszhasson. Sőt, a szobán akár egy testvérkével is osztozhat majd. Vendéglátónk és kedves kolléganőnk lakberendezőként bár járatos az átalakításokkal járó felfordulásokban, mégis azt javasolja minden kismamának, hogy az a legjobb, ha még időben, a baba érkezése előtt elkészülnek a gyerekszobával, hogy a csecsemővel hazatérve az övé lehessen minden percük, figyelmük.

Így teremtsünk hangulatos gyerekszobát

Marci leendő nagy birodalmán egyelőre a szüleivel osztozik. Renáta arra törekedett, hogy a gyerekszobákban jellemző színkavalkád helyett egységes, nyugodt tónusban tartsa a teret.
A tapéta kitűnő módja annak, hogy egy szép fókuszpontot alakítsunk ki a szobában. Itt pillangók és pávák népesítik be az egyik falat díszítő tapétát, a többi fal világoszöld színt kapott.
Nem feltétlenül szükséges nagy költségekbe verni magunkat a gyerekbútorok beszerzésével. Kreativitással, és némi festékkel csodákra vagyunk képesek. Ki hinné, hogy Renátáéknál az összeillő bútordarabok nagy része és az éjjeli lámpa is korábbi vásárlásból való, csak épp antikolással „egyenruhába“ bújtatták őket.

Csak természetesen

A gyerekszoba kialakításánál törekedjünk arra, hogy minél több természetes, bababarát anyagot használjunk. Válasszunk natúr anyagú tapétát, vagy lélegző, káros anyagoktól mentes festéket a falra. Ha bútorokat mázolunk át, mint ahogyan Renátáék is tették, keressünk olyan típusút, ami nem ártalmas akkor sem, ha a baba „megkóstolja”. A padló legyen könnyen tisztítható, a parketta vagy a laminált padló kiválóan alkalmas erre. A könnyen mosható, cserélhető pamut anyagú huzatok szintén jó szolgálatot tesznek a gyerekszobában, hiszen a kisebb-nagyobb „balesetek” után gyorsan újjávarázsolhatók.

A gyerekszoba

Marci jelenlegi szobájában kapott helyet jelenlegi „törzshelye“, a kiságya, a ruháit rejtő szekrényke és a pelenkázóasztal. Renáta arra is figyelt, hogy élénk színű babaholmik helyett a szoba hangulatához illőt válasszon: így került a kiságy fölé a világos színű állatkás forgó, amelyért sok boltot bejárt, és végül Angliából rendelt meg. A babágy mellé állított neobarokk fotel az anyuka kedvence: az újrakárpitozott ülőalkalmatosság ideális az etetéshez.

 

 

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.