Síkpala tetőre és homlokzatra

Síkpala tetőre és homlokzatra

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

 

A modern építészet letisztult vonalvezetéséhez, egyszerű vagy karakteresen szögletes formáihoz gyakorta alkalmazott építőelem a pala. A hagyománnyal rendelkező, ám nem mindenki számára feltétlenül pozitív érzettel társuló palatető azonban ma már nem az a kopott, töredezett, egészségre káros azbesztet tartalmazó tetőfedő anyag. Sőt a tető látványát tekintve is választhatunk különböző rakási módok közül. Így lehet különböző stílusú tetőnk, amely akár homlokzatra is átfordulva válik az épület díszévé.

 

creaton

 

Ha már a látványról esik szó a modern, a szálcement alapú síkpala az elegáns szürke színben a legelterjedtebb, de ma már akár a szivárvány minden színében rendelhető. Magyarországon az Eternit síkpala tetőfedő anyagok mintegy 35 méretben és 30 féle színben érhetőek el, sima és rusztikus felülettel.

A színeken túlmenően a különböző formájú síkpalával különböző, az épület karakteréhez és akár pénztárcánkhoz is igazodó fedési képek alakíthatóak ki a látványostól az egyszerű vonalvezetésig. Egy azonban közös a síkpala tetőkben: a tartósság és az elegancia.
Így ha nem szeretnénk, ha új palatetőnk a régi látványára emlékeztetne (ez az ún. németfedés), válasszunk más fedési módot a klasszikusan elegáns franciafedéstől a fiatalosan lendületes svájcifedésig.

Nézzük, milyen fedési módok közül választhatunk!

Franciafedés: a klasszikus elegancia

Az elegancia hazájából származó fedési móddal, a franciafedéssel készülő tetők, a klasszikus szépséget képviselik. A franciafedések átlós vonalvezetése szép, egyedi megjelenést kölcsönöz a tetőnek. Ennek az átlós vonalvezetésnek ugyanakkor nem csak esztétikai okai vannak, hanem fontos szerepet játszik a tető viharbiztosságában is. Ezzel a fedési móddal készülő tetők magukban ötvözik az eleganciát a gazdaságossági tényezőkkel és a tartósság iránti igénnyel. Mindez pedig a tervezői valamint a megrendelői, beruházói igények szerencsés találkozását teszi lehetővé.

Svájcifedés: fiatalos lendület és „svájci” megbízhatóság

Fiatalos és dinamikus, egyedi és újszerű megjelenés, amit akár tetőn, akár homlokzaton az Eternit síkpalák svájci fedésképével érhetünk el. A fedéskép vízszintes vonalvezetése, az oldalátfedés eltolása a megjelenés formai egyszerűsége ellenére szemet gyönyörködtető látványt teremt. Ezzel a fedési móddal készülő ún. egyszeres fedés az esztétika mellett gazdaságos megoldást kínál az új építésű vagy felújított tetők esetén egyaránt.

Angolfedés: kötöttségek nélkül „angol” magabiztossággal

Az ún. angol, vagy duplafedéssel elhelyezett különböző formájú és eltérő méretű palák alkalmazásával változatos, ám rendkívül elegáns fedésképet alakíthatunk ki. A téglalap, sarkított téglalap vagy négyzet alakú, sima vagy strukturált felületű, több mint 30 féle színben elérhető palával épülő tetők különbözősége biztosítja, hogy minden épülethez és minden tetőhöz egyedi tömegarányának megfelelő tetőfedő vagy falburkoló palát találjunk.

Az esztétika és egyediség mellett a duplafedés nyújtotta fokozott védelem mellett döntünk, ha az Eternit síkpalákkal az ellenállhatatlan szépségű angol fedést választjuk. Az Eternit kettős vagy duplafedésű palával a tetőfedés gyorsan és könnyen kivitelezhető, az eredmény pedig a viharbiztos palatető.

Magyarfedés: hazai hagyománytisztelet

Ha a magyar tájba illeszkedő hagyományos fedésképet és a formai szépség összhangját keressük, akkor a rombusz síkpala a megfelelő választás. A lapok vízszintes tengely mentén eltolással való fektetése különös, igényes megjelenést kölcsönöz a tetőnek. Kis súlya miatt kiválóan alkalmas kisebb teherbírású tetőszerkezetek esetén és felújításokhoz egyaránt.

És mégis maradnánk a megszokott palatető látványa mellet: válasszuk a németfedést: örök szépség és „német” precizitás
A német, vagy más néven emelt sorú fedések a tradicionális palafedések látványvilágát ötvözik a jelen kor igényeivel. A németfedéssel készülő palatetők természetes szépsége a hagyományos megjelenés ellenére modern látványvilágot teremt. Ez a megoldás azonban a mai kor költséghatékonysági követelményeinek is messzemenőkig megfelel: szép látvány, magas minőség, kiváló ár-érték arány jellemzi e megoldást.

www.akcio.eternit.hu

 

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Új parkrészek átadása a Városligetben

A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projektnek köszönhetően visszanyerte régi fényét a Városliget egyik legkülönlegesebb növényeit felvonultató, ismeretterjesztő parkeleme, a botanikus kert, amelyet az újranyitásra Mőcsényi Mihályról, a tájrendezés magyarországi oktatásának megalapozójáról neveztek el. A parkrészt a FŐKERT 100 éves jubileuma alkalmából adták át, 1967-ben. A bemutatókertnek szánt területen gyógy- és fűszernövények, konyhakerti növények, szőlő, gyümölcs, egynyári virágok, vízi-, mocsári és sziklakerti növények is helyet kaptak. A kert központi elemeként egy esőkunyhó szolgált, de látványosságai közé tartozott a forrás táplálta csobogós vízrendszer és a pergola a két vízmedencével. A felújítás során az eredeti, a Főkert tervtárában fellelhető 1967-es és 1969-es kertépítészeti tervek, valamint az 1980-as megvalósulási terv nyújtottak segítséget. Így a Mőcsényi Mihály Botanikus Kert területe déli irányban megnőtt, a Királydomb felé eső oldalon, a parki sétány pedig egy fasorral beljebb került. A megújult kert egyik sétányán kialakítottak egy lugast, melyhez kiegészítésképpen kerti tipegős útvonal kapcsolódik, segítve a parkrész bebarangolását. Helyet kapott a területen egy különböző felületekből álló KNEIPP ösvény is, melynek mezítlábas használata javítja az egyensúlyérzéket, jótékony hatással van testtartásunkra. Újra az eredeti nyomvonala mentén kanyarog a területet behálózó, hangulatos patakrendszer, melyet forrás táplál, és visszatértek a nyílt vizeket és a mocsári élővilágot bemutató medencék is. A megújult Mőcsényi Mihály Botanikus kertbe mintegy 335 különböző fajtájú új növényt ültettek el, több mint 35.000 példányszámban. Az esőbeálló leromlott állapotú épülete helyett egy új, modern épület került, mely vendéglátói, kiszolgálói és ismertterjesztői funkciót kapott. Új kutyaparadicsom A városligeti parkfejlesztés második ütemében egy újabb tematikus kutyás élménypark is várja a gazdikat és négylábú kedvenceiket. A mintegy félhektáros új kutyaparadicsomot könnyen megközelíthető helyen, az Ajtósi Dürer sor-Stefánia út kereszteződéséhez közel alakították ki, területét biztonságos kerítés határolja, melyen több, zsilipes rendszerű bejáratot helyeztek el. A parkrész különlegessége, hogy külön elkülönített részt kaptak a kistestű és a nagytestű kutyák, így elkerülhetőek lesznek a konfliktusok, ütközések. A tervezők mindkét részen terepalakulatokkal megmozgatott játéktereket alakítottak ki ügyességi elemekkel, alagutakkal, ugró akadályokkal, szlalom pályákkal. A gazdik és a kutyusok kényelméről kombinált használatú ivókutak és padok gondoskodnak, a terület tisztán tartását pedig több mint egytucat kutyapiszok gyűjtő segíti. Fontos megjegyezni, hogy a Városligetben – néhány elzárt terület kivételével – továbbra is biztosított a szabadon kutyázás lehetősége. Természetesen az új Kutyás élménypark teljes növényzetet újjávarázsolták, a területén 6 új lombos fát ültettek el és több mint tízezer cserjét és évelőt is elhelyeztek, így a Hermina úti „testvéréhez” csatlakozva Budapest egyik leghangulatosabb kutyabarát helye jött létre. Futás a Ligetbe(n) A futás ma már a legnépszerűbb tömegsportok közé tartozik: az országban százezrek, a fővárosban tízezrek húznak naponta futócipőt. Kimondottan nekik készült a Városligeti Futókör. „A Városligeti Sportcentrum őszi átadását követően a park Budapest legsokoldalúbb sporthelyévé vált, melynek kínálata tovább erősödik. Nagy örömünkre szolgál, hogy végre a pesti oldalon is a Margitszigeti futópályához hasonló alternatívát tudunk kínálni, ami ráadásul modern és biztonságos szolgáltatásokkal várja a sportág szerelmeseit. A futókört a következő napokban vehetik birtokba a sportolók” – mondta el Gyorgyevics Benedek. A Városligeti Futókör tervezése során a folyamatosan egyeztettek a budapesti futókat képviselő szervezetekkel, hogy a pálya vonalvezetés, burkolata a sportolók igényei szerint alakítsák ki. Mindezeknek köszönhetően a kiváló minőségű, 2 kilométer hosszúságú, színezett – az izületeket kímélő - rekortán borítású pálya teljes hosszában kivilágított. A fák között kanyargó, rendkívül hangulatos vonalvezetésű pálya belépési pontjainál bemelegítő területeket helyeztek el a sérülések elkerülése végett, a nyomvonal mellett pedig számos ivókút szolgáltatja a frissítőt. A sportolók kényelmét a Városligeti Sportcentrum női, férfi és akadálymentesített öltözői szolgálják. www.ligetbudapest.hu  

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.