Festékek, színek, érzések…

Festékek, színek, érzések…

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A magyar festékpiac meglehetősen koncentrált, hiszen három gyártó (Trilak, Akzo Nobel, Polifarbe) képviseli a forgalom 70 százalékát. Mára majd’ minden második vásárló dönt a több mint százéves múltat maga mögött tudó Trilak festékek valamelyike mellett, legyen az professzionális vagy egyéni felhasználó. E sikertörténetről, és Herczeg Zoltán, a színekért rajongó divattervező festékkalandjairól is beszámolunk.

 

 

Hogy minek köszönhető a Trilak erősödése a recessziós környezet ellenére? Raskó Attila, a Trilak Festékgyártó Kft. marketingigazgatója a cég erős márkáinak, a folyamatos beruházásoknak, a piaci újdonságoknak és persze a dedikált munkatársaknak tulajdonítja a sikert. Az idők folyamán az erős, hagyományokkal rendelkező, Superbrands és Magyarbrands díjakkal egyaránt kitüntetett márkanevek, mint a Héra, a Trinát vagy a Lazurán szinte magukért beszélnek.
Természetesen a hagyományok tisztelete mellett a beruházásoknak is fontos szerep jut, és nem állhatnak meg: a cég 2010-ben 365 millió, 2011-ben 418 millió forintot ruházott be, 2012-ben 338 millió forintot fordít fejlesztésekre. Hogy erre vásárlói oldalról is megmutatkozik az igény, azt többek közt az is mutatja, hogy a Trilak új (az elmúlt négy évben bevezetett) termékeinek forgalmi aránya közel 8 százalékot tesz ki.
E mellett a Trilak volt az első cég, amely a nehéz gazdasági körülmények között olyan támogatási lehetőséget ajánlott a magyar kereskedőknek a Trilak Stúdió bolthálózat létrehozásával, ami biztosíthatta számukra a talpon maradást, megerősödést, a festők továbbképzését pedig egy ingyenes, moduláris rendszerben vállalta fel. Mára 34 Trilak Stúdió található országszerte. Idén hat új boltot alakul át.
A Trilak nem feledkezik meg a színeket kreatívan kezelő szakemberekről sem. A Lakberendezők Országos Szövetségének aranytámogatójaként arról született külön megállapodás, hogy lakberendező tanulóknak és LOSZ-tagoknak külön lakberendező modul képzést indít.
Üzleti tevékenysége mellett szívvel-lélekkel segít a Trilak. Tavaly 32 intézmény felújításához ajándékoztak összesen 93 alkalommal, 18000 liter festéket. Iskolák, óvodák, kórházak, könyvtárak, színházak, játszóterek és közösségi terek felújítása valósult meg minőségi Trilak termékekkel. A Budapesti Városszépítési Programban, és egyéb, a fiatal képzőművészeknek is teret adó kezdeményezésben is ott vannak. Ékes példák a Tűzfal projekt keretein belül Budapesten a Király és a Dohány utcában kifestett játszótéri tűzfalak. Jelenleg egy különleges, óriás méretű faldekoráció készítése mellé álltak a Nemzeti Színház 10. évfordulójának alkalmából, amely a Nemzet Színészei közül kilenc elhunyt, kiváló és elismert magyar művészt jelenít meg a Rákóczi híd pesti lábazatán.

  • 001
  • 002
  • 003
  • 004
  • 005
  • 006


Fejezd ki önmagad! Használd a színeket!
Herczeg Zoltán divattervező, a cég évértékelő sajtótájékoztatójának házigazdája szívesen beszélt a színek hangulatteremtő, térformáló és kifejező erejéről, ami a divatban és a lakberendezésben egyaránt fontos. Divattippje 2012-re egészen egyszerű, és tőle egyáltalán nem szokatlan: „Fejezd ki önmagad!”
„Amióta divattal, divattervezéssel kezdtem foglalkozni, sőt, már jóval előtte is, a nagyon erős, élénk színek foglalkoztattak. Soha nem kedveltem a feketét, szürkét, fehéret. Ruháimon is szinte kizárólag élénk színek jelentek meg, főleg a piros, narancs, újabban a pink, magenta, ciklámen. Mikor saját üzletem lett, az volt a vágyam, hogy a boltomat is ugyanúgy tudjam felöltöztetni, mint saját magamat, ergo a falakra húzom a ruháimat, a rám jellemző dizájnt,. Ez 10–15 évvel ezelőtt hatalmas problémát jelentett, mert a fehér alapfesték sehogyan sem akart élénkülni, sötétedni, hiába nyomtam bele egymás után a színező pasztákat… Később, amikor lehetőség nyílt a festékboltokban szín kikevertetésére, elsők közt tértem be. Időt és pénzt nem sajnálva színeztem újra az otthonomat és az üzletemet a saját képemre. Ekkor lett a mostani üzletem fala magenta” – mesélte a beltéri falfestékekkel való kalandjait Herczeg Zoltán, miközben végigpörgette kezében a Trilak legnagyobb, 2175 színt tartalmazó NCS+RAL kártyáját.
Hihetetlen, mennyit fejlődtek a festékek, a színek! Az egyszeri földlakó kész színekből válogathat, megveszi a dobozba zárt színes festékköntöst, és otthon azt úgy húzza fel a falára, ahogy csak óhajtja… Ugyanúgy megjelennek itt is a csodás színkompozíciók, mint a divatiparban, az enteriőrdizájn területén vagy az autók esetében.

Kedvet kaptam újra átalakítani! Pedig nem is olyan rég történt, hogy egy nyaralás után az ajtón átlépve egyszerűen rám tört, hogy a vibráló piros falakat kicsit „megnyugtassam”. Borsózöldre cseréltem a vöröset.







Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a Nemzeti Táncszínházat

Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. A Nemzeti Táncszínház a hazai táncszíntér legfontosabb központjaként 2001 óta szolgálja a magyar kultúrát, befogadó színházként az intézmény közel negyven magyar, professzionális társulattal dolgozik együtt. A néptáncon át a klasszikus balettig, a társas tánctól a kortárs táncon keresztül az interaktív gyermekelőadásokig, műfaji sokszínűséggel kívánja fenntartani a táncszínházba járó közönség érdeklődését. Évente közel 300 előadást mutatnak be, hazai előadásaik éves nézőszáma megközelíti a százezer főt. A közel hétezer négyzetméteres Nemzeti Táncszínházat ZDA Zoboki Építésziroda tervei alapján a Millenáris Park E épületében, a volt GANZ művek egykori ipari épületéből alakították ki, új főhomlokzattal és előcsarnokkal. A beruházás munkái 2014-ben kezdődtek, a kivitelezésre kiírt legjobb pályázatot a ZÁÉV Építőipari Zrt. nyújtotta be. A beruházás összköltsége 4.6 milliárd forint volt. A beruházás során létrehoztak egy 368 főt befogadó nagytermet, 120 fős kistermet, két próbatermet, kamaratermet, valamint a hozzá kapcsolódó kiszolgáló helyiségeket és öltözőket. Az épületben helyet kapott még egy hangstúdió is, és egy szezontól függetlenül folyamatosan nyitva tartó kávézó. A napjaink legmodernebb technikai elvárásainak megfelelő, kifejezetten táncelőadásokra tervezett épület nagytermében speciális színpadot és mobil nézőteret alakítottak ki, Red Dot Design-díjas székekkel. A tervezők célja kettős volt: egyrészt kiemelni a meglévő ipari műemléképület erényeit, másrészt úgy alakítani át a teret, hogy az megfeleljen a táncszakma szerteágazó jelenlegi és jövőbeli igényeinek is. Az egybefüggő, pillérek nélküli előcsarnok felett kapott helyet a térben lebegő kisterem. A különleges mérnöki megoldásnak köszönhetően a terem csonka kúpként lóg be az előcsarnok fölé: a termet tartó 1500 tonnás vasbeton szerkezethez közel 200 tonna betonacélt építettek be, a tartók geometriáját finoman lekövető fa-álmennyezet pedig 13 ezer darab faelem felhasználásával készült. Fotó forrása: Hlinka Zsolt {igallery id=4799|cid=1011|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

A Közlekedési Múzeum új épülete

A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét pedig a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre. A terület közvetlenül kapcsolódik az egykori járműjavító úgynevezett Eiffel-csarnokában már épülő Opera Műhelyházhoz. E két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős kulturális városfejlesztése, amely a mintegy hét hektáron megvalósuló programjával alapvetően változtatja meg a Kőbánya és a belváros közötti jelenlegi rozsdaövezetet, és néhány év alatt új közösségi és kulturális központtá alakul át. A legkorszerűbb kiállítástechnológiával újjáépített üzemcsarnok különleges helytörténeti és építészeti emlék marad, ám ezzel a funkcióváltással véglegesen bekapcsolódik a főváros vérkeringésébe és Budapestet a nemzetközi múzeumi élet élvonalába helyezi. A pozitív változás a környező városrészek felértékelődését is magával hozza, ami hosszú távon előmozdíthatja Kőbánya egészének megújulását. További fontos cél volt, hogy a múzeum ne csak a családoknak szóljon, hanem szakértőknek is - jegyezte meg. Kristin Feireiss azt mondta: a nyertes pályamű egy olyan kiemelkedő alkotás, amely egyesíti egyetlen épületkomplexumon belül a történelmet, a jelent és a jövőt. A szintén zsűritag Pieter Jonckers, a belga nemzeti vasúti múzeum igazgatója úgy fogalmazott: a nyertes terv lenyűgözte őket, "bátorságot mutatott, nyíltságot, ambíciót, becsvágyat, valamint vízióval is rendelkezett". Budapest, Magyarország és a világ megérdemli ezt a múzeumot, amely "elképesztő, lélegzetelállító hely lesz" - jelentette ki. Képek forrása: Diller Scofidio {igallery id=4799|cid=1016|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Miért lelkesedünk 2019-ben?

Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Napról napra szaklapok, dizájnerek és influencerek kínálnak egyedi és a szüntelen megújulás szükségességét hirdető megoldásokat egy-egy felmerülő kérdésben. Egyre erőteljesebb azonban az a réteg, aki pontos célját megfogalmazva nyugalmat és tudatosságot keres a viszonylag gyorsan változó enteriőrtrendek között. 2019-ben azonban az Ambiente dizájner kutatói szerint létezik egy közös nevező, amely a fenntarthatóság – természetközeliség – újrahasznosíthatóság metatrendje lesz. Az Ambiente 2019 három nagyon fontos kategóriára osztott trendjei elsősorban azt mutatták be, hogy a közös nevezővel létrehozott eredmények milyen attraktívak és változatosak lehetnek. 1. Ízléses rezidencia A tökéletes szaktudással, kifogástalan kivitelezéssel, gazdag színekkel, érzéki anyagokkal, tiszta vonalakkal és tökéletes arányokkal létrehozott nyugodt, időtlen elegancia trendje. A kiválasztott kedvenc darabok egyszeri alkotások, pontos célok mentén készültek.Minden kifinomult, elegáns, árnyalt, érzéki, ugyanokkor nem szokványos. A legtöbbet használt anyagok a nemes fák, a bőr, abouclé, a bársony, a velúr és a porcelán. Felületekben pedig a színes üveg, a dombornyomott, csiszolt, strukturáltfa és fémfelületek kapnak központi szerepet. 2. Csendes, nyugodt környezet Természetes, diszkrét, puha, lágy, szemlélődésre hívó, nyugtató enteriőr. Egyszerűen szép környezet, ahol a természetes, egyszerű, egyben hasznos termékek kielégítik a nyugalomra és az őszinteségre vágyók igényeit,a lágy színek pedig hozzájárulnak a stresszmentesített otthonhoz. Az anyagok és a kreativitás tiszteletben tartása mind a tervezés, mind a gyártás során nagy jelentőséggel bír.A természetes alapanyagokatkísérleti modern és hagyományos kézműves technikákkal kombináltan dolgozzák fel. Az enteriőr jellemző textíliái a gyapjú, a selyem, a kender és a vászon, valamint a fa, kő, szalma, agyag és kerámia gyakran az újrahasznosítás eredményei. A környezet fenntartható, innovatív, egyszerű és őszinte.   3. Örömteli enteriőr A stylingnak ezekben az enteriőrökben óriási a szerepe: mint önkifejezés merész színkombinációkkal és a véletlenszerű felfedezés varázsával alkot. A homogenitásnak, egységességnek itt nincs esélye. A dolgok rendezetlen módon keverednek, és játékosan a változatosságot ünneplik kompromisszumtól mentesen és örömtelin. Minden színes, vidám, élénk, gondtalan, merész, kicsit őrült, játékos és spontán. A minták keveréke ugyanolyan szokatlan, mint az anyagok sokfélesége: a botanikai motívumok, a geometriai és a túlméretezett figurák, a vintage nyomatok, illusztratív kárpitok és az innovatívan újrahasznosított műanyagok frissítő és meglepő módon párosulnak.A környezet kreatív, sokoldalú, nem szokványos, illusztrált, virágos, mintás és élénk. Japanstyle szekció Külön figyelemre méltó volt a kiállítás Japanstyle szekciója, amely szokatlan anyagkombinációival, felületeivel szerkesztőségünket levette a lábáról! A japán kultúrából idén bőven töltekezhetett a közönség. Színekben az algaszínek (norizöld), a cseresznyevirág, a cseresznyefa vörösesbarna árnyalatai, az alumíniumszürke, a szénfekete, a yamabuki sárga és a khaki szilvaszín, felületekben a nori alga felületéhez hasonló préselt, fémesen csillogó tört felületek – különösen alumíniumból és papírból – hódítottak és vonultak végig a különböző szekciókon. A kiállítás kiemelt partnere India volt, akik egyedi kézműves technikáikkal készített textiljeikkel, fém és fonott áruival vonzották a látogatókat. A Mi Otthonunk kedvenc dizájnere Pravinsinh Solanki indiai formatervező volt, aki kézműves, ragasztás és illesztés nélküli fából faragott és hasított vállfáival lenyűgözött bennünket! Élmény volt a madarak inspirálta remekműveket kézbe vennünk!   {igallery id=4799|cid=1013|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}