A Mapei mindig többet ad!

A Mapei mindig többet ad!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Műszaki szempontból semmi nem látszik jelentéktelenebbnek annál, mint hogy milyen fugázóval töltjük ki a fugaréseket. A legtöbb gondunk azonban mégis emiatt van, mert a fugázó mindig szem előtt van!

amapeimindigtobbetad 720


A beépített segédanyagoknak kétféle követelménynek kell megfelelniük. Egyrészt teljesíteniük kell a szabványos követelményeket, amelyek tulajdonképpen a forgalmazáshoz szükségesek minimumok ahhoz, hogy a termék piacra kerülhessen. Ha a termék csak ezt teljesíti, akkor valószínűleg alacsony árral értékesíthető, és jó eséllyel a laikusok számára adja el magát.

Mitől professzionális a Mapei fugázó?
Egy ennél magasabb szinten lévő, professzionális terméknek rendelkeznie kell olyan tulajdonságokkal, amelyek a felhasználóknak valamilyen többletet adnak. Vagy a burkolónak kell a garanciális időszak során, illetve a használatakor olyan előnyt kapnia, ami a hasznára válik, vagy a végfelhasználónak kell olyan értékhez jutnia, ami pozitívan értékel, de az sem baj, ha mindkettő teljesül egyszerre. No de kezdjük az elején!
A fugázók szabványos jelöléseik megtalálhatóak a zsákon is. A cementes fugázóknál CG1-es besorolású termékek a normál fugázók, amelyek a piacon már alig-alig fellelhetők. A CG2 jellel ellátott termék fokozott terhelhetőségűek, ezeket szokás flexibilis fugázónak hívni. Ha a zsákon találunk egy "W" betűt, akkor az csökkentett vízfelvételű termék, azaz kevésbé szívja magába a vizet. Ha találunk egy "A" betűt is, akkor az a fugázó nagy kopásállóságú, így sem terheléstől, sem a tisztítástól nem fog gyorsan kopni.
A Mapei összes fugázója CG2WA besorolású, így a Keracolor FF Flex, Keracolor GG , Ultracolor Plus fugázói is rendelkezik ilyen minősítéssel. Ma már egy CG2WA besorolású termék alapterméknek számít, ez a szakmai minimum.

Mit tud az Ultracolor Plus fugázó?
A fugázóválasztékból nemzetközi szinten is kiemelkedik az Ultracolor Plus fugázó, ami az előbb felsoroltokon kívül számos előnyt ad a mind a kivitelező, mind a végfelhasználó részére. Az Ultracolor Plus fugázó már rég nem az a gyorskötő fugázó, amiről még most is sokan gondolják, hogy könnyen és gyorsan ráég a lapra. Az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően a fugarések kitöltése után normál körülmények között még 30-40 perccel is könnyedén lemosható. Tehát ugyanúgy használható, mint a normál kötésű fugázóhabarcsok. Bedolgozása könnyű, normál körülmények között kezes bárányként viselkedik a kivitelező keze alatt. azonban az elkészült fuga számos olyan előnyt is nyújt a kivitelező és a végfelhasználó részére is, amit egy átlagos fugázó nem.
Az Ultracolor Plus a cementes fugázók között az egyik legnagyobb alakváltozó képességű termék, így a burkolólapok közötti mozgásokból, hőtágulásokból adódó feszültségeket jól le tudja építeni. Ez a tulajdonság nagymértékben csökkenti a laptorlódás okozta felválásokat, töréseket. Nem véletlen, hogy a teraszokra, úszómedencébe ezt a terméket ajánljuk.
A szín tökéletes egyenletességét garantáló speciális, úgynevezett önhidratáló kötőanyagon alapuló technológiával készül, amit további két innovatív technológiával egyesítettek: a BioBlock®-kal és a DropEffect®-tel.
A BioBlock® technológia a fuga mikrostruktúrájában egyenletesen eloszló szerves molekulákat ad a habarcshoz, amelyek nagymértékben megakadályozzák a penészért felelős mikroorganizmusok megtelepedését a felületen. A DropEffect®, erősen csökkenti a rákerülő víz beszívódását. Vízlepergető képessége és a cementes fugázók között is egyedülállóan zárt mikroszerkezete miatt alig engedi magába a nedvességet, így a felmosás vagy a rákerülő szennyeződések hatásra a fugázó csak kis mértékben koszolódik.

amapeimindigtobbetad 1
A fuga tisztítása
A gyorskötő tulajdonság sem csak egy elméleti haszon. Rendszeres hiba, hogy az átadott felületet a háziasszony vegyszerekkel letisztítja. Azonban a vegyszeres tisztítással meg kellene várni a fugázó teljes terhelhetőségét, ami egy normál kötésű fugázónál 1 hét és az Ultracolor Plusnál 1 nap. A korai vegyszeres terhelésből adódó elszíneződések, tönkremenetelek azonban már nehezen és csak sok munkával javíthatók. Ha ez bekövetkezik, ennek a költségét – átadott tisztítási-karbantartási utasítás nélkül – a kivitelezőnek kell állnia. Ha a megrendelő kapott ilyen utasítást, és abban kitértek az első használatba vételre is, akkor pedig a megrendelőnek. Így vagy úgy, a korai terhelésből adódó tönkremenetel gyakori és igen kellemetlen probléma, ami az Ultracolor Plus használatával megelőzhető.
Az Ultracolor Plus nem hajlamos a kivirágzásra sem. A hagyományos, portlandcement kötőanyagú fugázóhabarcsokkal ellentétben az Ultracolor Plus speciális cementjei a hidratáció során nem képeznek kalcium hidroxid (mész-hidrát) kristályokat, amely a kivirágzás okozója, így a Ultracolor Plus felületén nem képződik a saját anyagából származó kiválás.

Fugaválasztáskor ne feledjük, hogy az Ultracolor Plus fugázó messze többet nyújt, mint egy hagyományos fugázó. Nem véletlen, hogy a Mapei alkalmazástechnikus kollégáik otthonra ezt használják.

Otthonának szüksége lenne egy alapos felújításra?

A Mapei tematikus lakossági kiadványai segítenek Önnek!

mapei 190301 logo 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.