Otthonunk intelligens szellőzése

Otthonunk intelligens szellőzése

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A páratartalom optimális szinten tartása meghatározó szerepet tölt be az egészséges és komfortos lakókörnyezet megvalósulásában. Bezárt élettereink a penésznek és más mikroorganizmusoknak ideális élettere, az ablakon keresztül történő szellőztetés azonban nem ad megfelelő megoldást. E gondok szabályozott gépi szellőzéssel megelőzhetők, illetve utólag beépítve megszüntethetők, mégpedig energiahatékonyan.

otthonunkintelligensszellozese 720


Egy ember átlagosan napi 0,4 liter vizet lehel ki, és egy család nagyjából összesen 12-15 liter vizet is képes termelni egy nap alatt! Csak folyamatos szellőztetéssel érhető el a jó beltéri levegőminőség folyamatos biztosítása, ami az egészségünk és épületeink megóvásának záloga. De ha lehet, ezt ne ablaknyitással oldjuk meg: érdeklődjön az intelligens szabályozott szellőzéseink iránt, ami észrevétlenül és optimális mértékben szellőztet minden helyiségben. intelligensszellozes.hu

otthonunkintelligensszellozese 3

2021-től tovább szigorodó épületenergetika – szellőztetés
2020. december 31-e után* már csak a közel nulla energiaigény feltételeinek teljesítésével épülhet új épület. A 2021-ben életbe lépő épület energiahatékonysági szabályozásban a legfontosabb változás a hőátbocsátási tényező további csökkentése, vagyis hogy a felhasznált hő minél kisebb része jusson ki az épületekből a falakon, födémeken, ablakokon keresztül. Az energiahatékonyság fontos, mert csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását, egészségesebbé válik a környezetünk, csökkenti épületeink fenntartási költségét.
* (7/2006. (V. 24.) TNM rendelet az épületek energetikai jellemzőinek meghatározásáról

Csakhogy mind a régi, mind az új építésű házak esetében egyaránt súlyos és makacs problémát jelenthet a penészesedés vagy a légúti problémák megjelenése, amelynek egyedüli ellenszere a rendszeres és hatékony szellőzés. Mi lehet tehát a megoldás? E gondok szabályozott gépi szellőzéssel megelőzhetők, illetve utólag beépítve megszüntethetők. 


Hogy is működik a beépített rendszer?
A beltéri friss levegőről gondoskodó AERECO rendszer három fő részből áll. A levegő cseréje minden esetben az elhasznált levegő elszívásával indul el, a kiszolgálóhelyiségekben elhelyezett légelvezetőkön keresztül. Ennek működését egy padlástérben, mennyezetben vagy akár fali szekrényben elhelyezett nagyon halk ventilátor segíti (képünkön jobbra a szekrénybe rejtve). Az elhasznált levegő helyére tud bejönni a friss levegő szabályozottan, a lakószobákban nyílászárókba vagy falba helyezett légbevezetőkön keresztül. Tehát a rendszer észrevétlen szellőztet, pont ott és pont annyit, amennyi a pillanatnak megfelelően szükséges. Ezért nevezzük intelligens szellőzésnek az Aereco rendszereket! www.intelligensszellozes.hu , www.aereco.hu

Ha kíváncsi e megoldásra, klikkeljen ide, és tekintse meg a másfél perces filmet egy család életéről: nezardbemagad

otthonunkintelligensszellozese 2

ÉN MÁR FELÚJÍTOTTAM – személyes beszámoló
Otthonunkban a lakószobák nyílászáróinak felső részébe építették be a friss levegő beáramlását biztosító légbevezető elemeket, amelyek a páratartalom függvényében szabályozzák a beáramló levegő mennyiségét. Ezek az eszközök teljesen mechanikus működésűek, tehát semmilyen villamos hálózat kiépítését nem igényelték, így elektromos fogyasztásuk sincs. Amennyiben felül kívánjuk bírálni az automatikus működést, lehetőség van az eszközt minimum léghozamra lezárni, illetve, ha intenzívebb szellőzést szeretnénk biztosítani – például egy új bútor erősebb kipárolgásának az elvezetésére stb. –, maximális léghozamra kinyitni. Az egyik hálószobában az épület adottságai miatt hatékonyabbnak tűnt olyan légbevezető elemet alkalmazni, amely nem a nyílászáróba, hanem közvetlenül faláttörésbe került beépítésre.
Egy speciális lakásközponti ventilátor gondoskodik az elhasznált levegő eltávolításáról, amelyet a toalettben helyeztek el a mennyezet alá, és gipszkartonnal van leburkolva. Egy revíziós ajtó beépítésével biztosított a hozzáférhetőség, amin keresztül a ventilátor tisztítható (évente egyszer ki kell porszívózni). A fürdő és zuhanyzó helyiségekbe olyan elem került, amely a páratartalom függvényében képes szabályozni az elszívott levegő mennyiségét, a toalettben pedig fontos volt a szagok azonnali eltávolítása, így itt jelenlét érzékelős szabályozó elem lett beépítve. Bámulatos, hogy a keletkező kellemetlen szagok gyakorlatilag azonnal távoznak, illatosító használatára sincs szükség. Maga a ventilátor egység olyan csendes működésű, hogy annak ellenére sem okoz semmilyen zajhatást, hogy a hálószoba közvetlen közelében lévő vécében került elhelyezésre.

otthonunkintelligensszellozese 1

Egy fontos dologra még oda kellett figyelni a hatékony működéshez, mégpedig arra, hogy a lakóterek és a kiszolgáló helyiségek között a levegő szabadon áramoljon. Ehhez elegendő volt úgy kérni a beltéri ajtók beépítését, hogy ne kerüljön küszöb az ajtók alá, mert az így keletkezett kb. 1 cm-es rés az ajtók alatt elegendő légáramlást tud biztosítani a hatékony működéshez.

aereco logo

Aereco Légtechnika
www.aereco.hu


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.