HORIZONT PS profilrendszer

HORIZONT PS profilrendszer

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A HORIZONT PS profilrendszer 2020-ban ünnepli 25. évfordulóját a nyílászárók piacán. Ez idő alatt számos műszaki, kereskedelmi fejlesztési szakaszon ment át, míg eljutott mai, innovatív megoldásaihoz. Ismerkedjünk meg profilrendszereinek lehetőségeivel!

horizontps 1912 720


HORIZONT PS PENTA PLUS
Az ablak és erkélyajtók profilsorozata a már bevált HORIZONT PS penta plus termékre épül. Napjainkban ez egy többé-kevésbé szabványos termék, megfelel a modern profilrendszer felső középosztálybeli követelményének. A hét légkamrás kivitelben és 75 mm szerkezeti mélységben 40 mm szélességig lehet üvegezni, amely megfelelő mértékben fedezi az üvegezést fokozott hő- és hangszigeteléssel. A HORIZONT PS penta plus hét légkamrás profilrendszer kompatibilis az öt légkamrás HORIZONT PS penta ajtórendszerrel, amelynek azonos a szerkezeti mélysége és ugyanaz a profilkontúrja.
A rendszer alapvető paraméterei:
• a fő profilok szélessége 75 mm • 7 légkamra biztosítja a hőszigetelést • kétlépcsős záró tömítés • hőszigetelés Uf 1,08 Wm2K-1 • mély, süllyesztett izolációs üveg • bevált „HORIZONT PS” formatervezés • a tömítések közötti belső rész könnyű tisztítása • lehetséges üvegezés 24–40 mm között • 30 féle színválaszték

horizontps 1912 1
PENTA PLUS

HORIZONT PS SPACE 
Ez a termékcsalád az ablakok és erkélyajtók csúcsterméke. Profiljának kialakításánál figyelembe vették a passzívházépítés és az energiamegtakarítás jelenlegi tendenciáit: három teljes tömítésű síkkal ellátott profilja 90 mm szerkezeti mélységű, 52 mm-es üvegezése vonzó megoldást kínál minden igényes építtető számára. Mindemellett további műszaki paraméterei és variábilis szempontjai lehetővé tesznek egyéb más innovatív megoldásokat is, ilyen lehet az ügyfél által kiválasztott tetszőleges szélességű üvegezés. Például a HORIZONT PS SPACE 8 és az Ug 0,3 W.m-2.K-1 üvegezés kiválasztásánál az ablakok hővesztesége több mint kétharmadával csökken az egyszerű, régi dupla üvegezésű ablakokhoz képest. A nagyobb mélységű üveg használata sokféle követelményt kínál, a rendszer teljessége lehetővé teszi az ablakok telepítését a legszigorúbb követelményeknek megfelelően.
A rendszer paraméterei:
• a fő profilok szélessége 90 mm • 8 légkamra a kiváló hőszigeteléshez • teljes szilárd harmadik tömítés • csúcsszigetelés Uf 0,90 Wm2 K-1 • csúcsszigetelés Uf 0,90 Wm2 K-1 szabványos hármas üvegezéssel, lehetővé téve ezen ablakok passzívházakba történő beépítését • mély, süllyesztett üveg • a kamrák további szigetelésének lehetősége • üvegezés lehetősége 36–52 mm között • üvegezés lehetősége 52 mm-ig • 30 féle színválaszték

horizontps 1912 2
SPACE 8

HORIZONT PS profilok
Primőr alapanyagok és ökológiai megoldások
Az összes alapprofil előállításához kizárólag primőr alapanyagokat használunk, garantálva ezzel a végtermék kívánt minőségét és hosszú távú szükséges tulajdonságát.
Ez azonban nem azt jelenti, hogy a gyártó a régi ablakok cseréje során nem törődik a környezeti hatásokkal, és a gyártás során keletkező PVC hulladékok újrafeldolgozásával. Az újrahasznosított anyagokat további rendszerösszetevők előállítására használja, amely a rendszer teljes alkotórészét képezi. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a „zöld társaság“ megnevezés méltó legyen hozzánk.

Ügyfélszolgálat, HORIZONT PS partnerség
A jól működő üzleti kapcsolatok nemcsak a minőségi áruk szállítását jelentik, de partnereink számára átfogó szolgáltatásokat is kínálunk, amelyeket az összetett műszaki helyzeteknél értékelnek a legjobban. Az előző 25 évhez hasonlóan a PRAMOS 2020-ban is fenntartja üzleti kapcsolatait magyarországi partnereivel és feldolgozóival, akik jelentős szerepet játszanak abban, hogy 25 év elteltével is optimizmussal tekintsünk a jövőbe.

A HORIZONT PS műanyag profi lrendszert gyártja és szállítja:
PRAMOS, a.s., Brnenská 577, 691 76 Šitborice, Ceská republika
Magyarországi elérhetősége: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

www.horizontps.com

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.