Milyen lenne a házunk alumínium tető alatt?

Milyen lenne a házunk alumínium tető alatt?

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Egy alkalmazás segítségével körülbelül három perc alatt feldobhatunk egy egyszerű családi ház látványát, de legalábbis eljátszhatunk annak gondolatával, milyen is lenne a házunk elegáns vagy trendi PREFA tető alatt. A cég ingyenes fotószerviz-szolgáltatásával könnyedén megnézhetjük új vagy felújítandó otthonunkat számtalan színben választható, viharálló, környezetkímélő és tartós fémtetővel.

milyenlenneahazunkaluminium 720


Tévhit, hogy egy fémfedésű házban nyáron melegebb van, hiszen ez nem csupán a külső héjazat anyagán, inkább a tető megépítésén múlik, azokon a rétegeken, lécezésen, deszkázaton, hőszigetelésen, amelyek a bel- és külteret egymástól elválasztják. Egy viszont biztos: kevés olyan sokrétűen és kreatívan felhasználható, tartós és viharálló tetőfedő megoldás létezik, mint az alumínium tetőfedő anyagok, amelyek ökológiai lábnyoma meglepően alacsony. Tehát, ha fontos számunkra környezetünk, a fémlemezfedésen mindenképpen érdemes elgondolkodni.

Formák és színek sokasága
Van, aki könnyedén el tudja képzelni otthonát egy új tetővel, de mivel a ház e részét biztosan nem évente újítjuk fel, a PREFA alumínium tetőfedő-modelleket ki is próbálhatjuk házunkon. Csupán néhány egyszerű lépés az online elérhető rendszerrel, és máris könnyebb a döntés: zöldes vagy fekete, a vörös valamely árnyalata, esetleg fehér? Nézzük meg, hogyan mutatnának ezek a színek saját otthonunkon!
De mielőtt még belevágunk a tervezésbe, tekintsük át, miért is előnyös az alumíniumlemez fedést választani! Az alumínium a formák és színek területén rengeteg megoldást kínál. Szinte bármilyen építészeti igényre van megoldás a termékvariációk sokszínűségének köszönhetően, a tetőn és a homlokzaton akár egyedülálló effektusok is létrehozhatók. Ehhez remek kiindulási pont a PREFA több mint 25 alapszínből álló színpalettája, így a formák mellett a színvilágot tekintve is kedvünkre variálhatunk.

milyenlenneahazunkaluminium 1
Önt is érinti a klímaszorongás?
Akár új építésről akár felújításról van szó, ha szeretnénk odafigyelni a környezetünkre, akkor az alumínium több okból is ideális választás. Az alumínium 100 százalékban újrahasznosítható anyag, és a PREFA a gyártás során már eleve jelentős részben újrahasznosított alumíniumot használ. Az újrahasznosítás energiaigénye az új anyag előállítási energiaigényének csupán 5 százaléka, így ez jelentősen csökkenti a környezetterhelést. Az alumíniumlemezek könnyűek, az alacsony önsúlynak köszönhetően pedig a szállítás során takaríthatunk meg energiát, amely kevesebb CO2-kibocsátással is jár. Az alumínium tehát egy mérföldekkel kedvezőbb ökológiai mérleget eredményez, mint más hagyományos tetőké.

milyenlenneahazunkaluminium 3

Napsütés ellen
A napsugárzás éppen a klímaváltozás miatt érezhetően egyre erősebb, az UV sugárzás gyakran magas. Az alumínium, mint alapanyag erőssége mellett az egyedülálló rögzítési mód is hosszú élettartamot eredményez – szinte az örökkévalóságig tart. Az említett rögzítési mód segítségével az épületburok kellően ellenálló, vízzáró lesz, és az időjárás viszontagságai falakon kívül maradnak. A kiemelten jó UV-állóság kulcsa az a P.10 bevonat, amely valóban hosszú távon gondoskodik a masszív időjárásállóságáról és a felület színtartóságáról.

milyenlenneahazunkaluminium 2
Hosszútávra tervez?
Az alumínium felülete a rajta képződő oxidrétegnek köszönhetően rozsdamentes és korrózióálló, ráadásul a PREFA lemezeket kétrétegű beégetett lakkozás is védi. A lakkréteg formálható, időjárásálló, ellenáll a hőmérséklet-ingadozásnak, egy-egy jól megépített fémtető így akár több generációt is kiszolgálhat. Erre számos csodaszép példát találhatunk például a világhírű Mariazellben és környékén, ahol az akár 80 éves épület PREFA lemezei mára kifejezetten szép díszeivé váltak a műemléki épületeknek.

milyenlenneahazunkaluminium 4

Ha szeretné látni, hogyan nézne ki a háza egy PREFA tetővel vagy homlokzattal, vegye igénybe a PREFA ingyenes fotómontázs-szolgáltatását az alábbi linkre kattintva!

Ingyenes fotómontázs szolgáltatás: https://www.prefa.hu/epittetok-es-felujitok/uegyfelszolgalat/fotoszerviz-az-oen-hazanak-prefa-elonezete/ingyenes-fotomontazs/


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.