Helló mély színek!

Helló mély színek!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Otthonunk dekorálásában a lágy pasztellárnyalatok mellett hódítanak a sötétebb, erőteljesebb színárnyalatok. Szerencsére már a múlté, hogy az erősebb színek komoran hatnak a falfelületeken, vagy optikailag szűkítenék a teret. Rengeteg kreatív lehetőség rejlik abban, hogy különlegessé varázsolják a helyiséget, ha okosan bánunk velük. Íme trendi, merész, elegáns otthonszépítő megoldásaink!

hellomelyszinek 720


Egy semleges, halványabb, lágy pasztell falszín biztonsági választás, valóban nagyon nem lehet vele mellé lőni. Ugyanakkor a wow!-érzésre, az igazán nagy durranásokra, a drámai vagy barátságos, melegebb hatásra a sötétebb, teltebb árnyalatok alkalmasabbak. Persze emiatt a figyelemfelkeltőbb tulajdonságuk miatt nem mindegy, hogyan bánunk velük!

Így használjuk a mély színeket!

  • Nagyméretű, világos, napfényes helyiségben nyugodtan festhetjük akár az összes falat sötétre.
  • Kisebb szobákban csak egy-egy falat vagy -részletet érdemes teltebb színnel festeni, ezzel mélységet adva a térnek, és optikailag is növelve.
  • Egy hosszúkás, csőszerű szobánál a hosszabb falakra vigyünk fel sötétebb színeket, így kiegyensúlyozhatjuk az arányokat.
  • Ahol kevés a természetes fény, ott inkább csak dekorációs céllal, például egy oszlopot, boltívet érdemes sötétebbre festeni, és azokat mesterséges fénnyel kiemelni, hogy ragyogjanak.
  • Igazán elegáns, luxus és egységes összhatást szeretnénk elérni? Akkor ne csak a falakat színezzük mélyebb színekre, de az ajtót, ablakkeretet, bútorokat is.
  • Ha viszont egy egész falon túlzásnak érezzük a sötét színeket, használjuk dekorációként, és mozgassuk át vele a teret: futtassunk fel egy szélesebb sávot a plafonra, vagy válasszuk el a teret egy erős, energikus színű csíkkal/mintával.
  • A sötétebb falszínek mellett a kontrasztos árnyalatú kiegészítők játékosan, merészen hatnak. A nappaliban világos kanapé, világos képek a falon, vagy egy nude színű szőnyeg üde, izgalmas párosai lesznek a mély falszíneknek. A hálóban válasszunk hozzá nagyméretű, világos díszpárnákat, ágy fejvéget vagy éjjeli szekrényeket, hogy fokozzuk a színek ragyogását. Mélybarna vagy fekete bútorok, kiegészítők mellett viszont a sötétebb falak nem érvényesülnek!
  • Ha úgy döntöttünk, hogy karakteresebb, erőteljesebb színekkel festjük a szobát, kombináljuk bátran fémes, csillogó kiegészítőkkel, az ezüst, arany, réz vagy nikkel emeli ki leginkább árnyalatukat.

 

hellomelyszinek 1
Forrás: Poli-Farbe
Poli-Farbe Platinum Decor bazsalikom (D70B), Platinum habszegfű (H30), körömvirág (K20), búzafű (B70) és nád (N30)


Válasszuk a legtrendibb árnyalatokat!
A Poli-Farbe Platinum Decor hét új, karakteres, mély színből álló beltéri falfesték kollekciója a következő évek nemzetközi lakberendezési trendjeit is visszaigazolja. A természetes mélyzöld – a fűszernövényt idéző bazsalikom D70B és az erdőket idéző olíva D60O – árnyalatok mellett, a nyugtató kék pázsitviola D70K, a nyarat idéző korallvirág D90K, az elegáns mák D60M és padlizsán D60P, valamint a mosolyra fakasztó sárga pillangóvirág D70S színek mind-mind élettel töltik meg a teret. A Poli-Farbe Platinum Decor színes beltéri falfesték beltéri vakolt felületek, régi festett felületek, gipszkarton és akár tapéta festésére is alkalmas. Bevonata matt, nagyon tartós és könnyen tisztítható. Két-három rétegben kell felvenni a falra, hogy igazán szép eredményt kapjunk.

További termékinformációk: a www.polifarbe.hu oldalon.

 

Forrás: Poli-Farbe
Az enteriőrképen a Poli-Farbe Decor sárga pillangóvirág (D70S), kék pázsitviola (D70K), valamint a Poli-Farbe Platinum meggybordó (M80) árnyalata látható.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.