Féktelen fantázia

Féktelen fantázia

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Gördeszkával érkezik a találkozóra, ügyesen kerülgeti a Váci utcában sétálókat. Ki gondolná, hogy e sporteszköznek meghatározó szerepe lett a design apartmanok kialakításában?! Pedig így van! Az is kiderül, Pozsonyi Attila enteriőrtervező extravagánsnak csak alig hiszi magát…

gor 720


Attila édesapja építész és feltaláló, édesanyja népdalénekes, képzőművész és irodalmár. – Ebből is látszik, hogy egyikük sem a földön jár, mint ahogyan én sem. Jó ideig kettőjük foglalkozása között billegtem: kacérkodtam az építészettel, egyetemre is jártam, de aztán elkanyarodtam a zene felé – meséli Pozsonyi Attila. – Jó barátommal, Viski Tamással megalapítottuk az Analog Cuveé zenekart, népzenét játszottunk elektronikus alapokkal. Lemezünkön édesanyám énekel. Több hangszeren is tanultam, de sajnos, végtelenül lusta voltam, amelynek a végeredménye az lett, hogy a hangszereken el tudok játszani dallamokat, de semmi komolyabb. Aztán Tamás, aki akkoriban tért haza Amerikából, megmutatta, milyen a disc jockey az óceánon túl, és ez engem elvarázsolt. Magam is művelni kezdtem, és jelentkeztem dj versenyekre, ezekből négyet meg is nyertem.

A zene mellett Attila elkezdett ingatlanokkal is foglalkozni. – Az akkori párom lakását újítottam fel, s aztán jó áron eladtuk. Ez már édesapámnak is tetszett, s vett nekem a Francia úton, a vasút mellett egy lerobbant szuterén lakást. Nagy lehetőség volt ez számomra, felújítottam, és eladtam ezt is, az üzlet pedig beindult. Lelakott lakásokat vettem, átalakítottam, eladtam, gyors egymásutánban vagy tízet, s közben zenéltem. Egy jó pillanatomban pedig beiratkoztam egy enteriőrtervező iskolába, ahol mindent megtanulhattam, amit addig csak ösztönösen sejtettem. Aztán a harmadik tanévben elkezdtem csinálni az első design apartmanomat, és az iskolát nem folytattam tovább.

Volt Attilának egy design bútorboltja, ahol a régi ikonok, design klasszikusok másolatait árusította. Az első apartmanokat ezekből rendezte be, a Csók szobában a híres ajkat formáló kanapéval, a pop-art lakásban a gömbfotellel, az art deco stílusúban Breuer Marcell kultikus Vaszilij székeivel. – Később egy barátommal elkezdtünk ötletelni a következő design apartmanokon.Megállapodtunk, hogy a négy elem, a föld, a levegő, a tűz és a víz lesz az alap, ezek köré alkotjuk meg a dizájnt. Egy megbeszélésre szintén gördeszkával érkeztem, s ez annyira fellelkesítette a barátomat, hogy azonnal kitalálta: legyen ebből a lépcső. Innentől már csak vissza kellett fognunk a folytonosan áradó ötleteket… Az alapkoncepció azonban megmaradt, csak áttételesen használtuk: a levegő a repülős, a tűz a motoros, a víz a hajós, és a föld a gördeszkás apartmanok ihletője lett.

Először is be kellett szerezni egy metrószerelvényt, legalábbis egyes részeit. Ajtókat, vezetőfülkét, a szerelvény falait, ablakait. – Nem volt egyszerű a szerelvény beszállítása a lakásba, de szerencsére akadt egy megszállott férfi, aki megoldotta a problémát. Egy évig reggeltől estig dolgoztunk, mire elkészült az apartman, de valójában még mindig vannak ötleteim, s folyton alakítok még valamit a lakásokon.

Arra a kérdésre, hogy minek is tartja magát Attila, így válaszol. – Extravagánsnak csak alig. Nyilván, az átlagtól eltérő ember vagyok, de nem keresem a feltűnést. Igaz az is, hogy 40 évesen nem sokan gördeszkáznak, de ez sem exhibicionizmus, hanem praktikum. Amúgy jelenleg szállodaigazgató vagyok, üzemeltetem a design apartmanokat. Maradt a zene, a Drum and Dj formációval audiovizuális show-kat mutatunk be. És hogy mi szeretnék még lenni? Aligha férek majd a bőrömbe pár év múlva, s majd belevágok valami újba, addig pedig a legjobb apukája szeretnék lenni hároméves Dalma lányomnak, aki még meg sem született, s már ott volt a zenémben. Írtam ugyanis egy dalt, Dalstep a címe, és ebben benne van a lányom magzati szívverése.


Gördeszkás apartman
A lakás huszonnégy négyzetméteres, plusz a galéria, az ide felvezető lépcsők gördeszkából készültek, ahogyan a székek is. A szekrények, ajtók fogói, kilincsei stílusosan görgők. Az alsó szint lényegében a nappalival egy térben lévő konyha, a kényelmes, szétnyitható kanapéval, a galérián pedig a hálószoba helyezkedik el. A kanapé fölött retro bakelit lemezek díszítik a falat. A onyha célszerű és praktikus, kis helyen sok hasznos holmival, mikrohullámú sütővel, kávéfőzővel és okosan kialakított tárolórendszerekkel.

Hajós apartman
A hajós apartman a legnagyobb. A galéria üvegpadlóján két nyugágyat is elhelyeztek, mintha csak a fedélzeten heverésznénk. A nappaliban a hajókabin jelenik meg, az sztal fölötti lámpa különleges mértani formái szétnyithatók, ezzel szabályozva a fényerőt.

Motoros apartman
A lakás huszonöt négyzetméteres a galéria nélkül. Az enteriőrbe némi lágyságot is vitt a tervező, toszkán hangulatot létrehozva, hogy enyhítse a nagyon is férfias motoros környezetet. A galéria korlátját sötétzöld zsalus ablakok jelzik, s ez a forma megjelenik a mellette lévő falon is, funkció nélkül. A Simson motorok vázai az ülésekkel az étkezőpult előtt sorakoznak, a helyzetjelző lámpák égnek, ha felkapcsolják a villanyt. A fal hosszában elhelyezett tükör tágítja a teret, a piros-fehér csíkos napernyő visszaköszön a függönyökben és a nyugágyak vásznában is.

Repülős apartman
Igazi jumbo jet hangulat! a repülőülések mellett a fantomablakok mögött ott  an a föld látképe a magasból. A lakás nappalija a repülőgép közlekedő  olyosója mellett ugyanúgy helyezkedik el, mint ahogy a 737-eseken megszokott.



Cikkek
& ÉrdekessÉgek

A világ legjobb középülete az új Néprajzi Múzeum

A világ egyik legrangosabb ingatlanszakmai nemzetközi versenye, az International Property Awards londoni díjátadó gáláján a Liget Budapest Projekt keretében épülő Néprajzi Múzeum hétfőn megkapta az Európa legjobb középülete díját, a nap végén pedig már világ legjobb középülete díjat is elnyerte. A díj hatalmas elismerés a magyar építész- és ingatlanfejlesztő társadalomnak, hiszen kivívták maguknak azt a rangot, hogy a világ élvonalában jegyezzék őket. A világ egyik legrangosabb ingatlanszakmai nemzetközi versenye, az International Property Awards londoni díjátadó gáláján a Liget Budapest Projekt keretében épülő Néprajzi Múzeum hétfőn megkapta az Európa legjobb középülete díját, a nap végén pedig már világ legjobb középülete díjat is elnyerte. A díj hatalmas elismerés a magyar építész- és ingatlanfejlesztő társadalomnak, hiszen kivívták maguknak azt a rangot, hogy a világ élvonalában jegyezzék őket. A Néprajzi Múzeum épülete ugyanezen a versenyen előzőleg Európa legjobb középületének díját is megkapta, és így került a világ legjobbjainak járó díj esélyesei közé. Az elismerés Magyarország számára történelmi léptékű győzelmet jelent, különös tekintettel arra, hogy egy állami beruházást választott a világ legjobbjának a nyolcvan nemzetközi szakemberből álló zsűri. Az International Property Awards 25 éves történetében először fordult elő, hogy magyar épület a világ legjobbjaként végezzen. A Napur Architect iroda által tervezett Néprajzi Múzeum új épülete a nemzeti szinten befutó győztes projektek között bizonyult Európa legjobb középületének, majd a kontinens legkiválóbbjaként a világ 10 régiójának kategóriagyőztesei közül érdemelte ki a világ legjobbjának járó World's Best díjat. A Liget Budapest Projekt keretében Európa egyik legrégibb közparkja is megújul, miközben egyedülálló kulturális intézmények jönnek létre, világviszonylatban is kiemelkedő építészeti megoldásokkal, amit az épülő Néprajzi Múzeum most átvett díja is bizonyít. A díjat átvevő Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója a díj átvétele után azt mondta, hogy a díj nem csupán a magyar építészet kiváló teljesítményére, hanem a magyar innovációra és a magyar kultúrára is ráirányítja a nemzetközi figyelmet. A díj jól mutatja, hogy az ingatlanfejlesztés minőségének és az építészeti kultúra progresszív fejlődésének előmozdításában kulcsszerepet játszó magyar cégek képesek gyorsan reagálni az egyéni igényekre és mai folyamatokra, emellett az értékőrzésben is kimagaslóan teljesítenek.  

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}