A legjobb logisztikai márka

A legjobb logisztikai márka

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Európa piacvezető ajtó és kapugyártója újabb rangos szakmai elismerésben részesült, ezúttal „Rámpák és kapuk” kategóriában a „Legjobb logisztikai” márkának minősítették. A Német Szövetségi Logisztikai Egyesület és a Logistik Heute (Logisztika Ma) című szaklap szervezésében 11 különböző kategóriában lehetett szavazni az ágazat kedvenc márkáira.

alegjobblogisztikai 720


„Nagyon büszkék vagyunk, hogy minket választottak a legjobb logisztikai márkának. Ez a díj ugyanis visszaigazolása annak, hogy termékeink a legmagasabb színvonalat képviselik, és hogy az általunk kínált szolgáltatásokat mindig ügyfeleink igényei szerint alakítjuk.” – fogalmazott Rüdiger Bierhenke, a Hörmann ipari ajtók és rakodási üzletágának értékesítési vezetője a díj átvétele után. A Hörmann számára a logisztika kiemelt terület, a vállalat teljes értékesítésének egyharmadát teszi ki – nyilatkozta Martin J.Hörmann a német Logistik Journal-nak. Az interjúban a vállalatvezető hangsúlyozta: a Hörmann az utóbbi években sokat dolgozott a folyamatok összehangolásán, az egyedi és kombinált megoldások kidolgozásán. Így az „Egyetlen forrásból” szlogen alatt a cég gazdaságos logisztikai lehetőségeket tud kínálni minden termékére, szolgáltató partnerei és a végfelhasználók számára. „A piacvezető pozíció ellenére azonban a sikerért nekünk is újra és újra meg kell dolgoznunk. Folyamatosan fejlesztünk, javítjuk teljesítményünket.” – mondta a negyedik generációt képviselő Martin J. Hörmann.

Rakodástechnika a csarnokban
A Hörmann minden rakodási szituációhoz a megfelelő rendszert ajánlja, csarnokban és csarnok előtt is egyedi logisztikai megoldásokat dolgozott ki a hatékony be- és kirakodás elősegítésére. A vállalat optimálisan egymásra hangolt rendszert kínál, amely minőségben, működésben, megbízhatóságban és gazdaságosságban a legjobban megfelel az elvárásoknak, igényeknek. A rakodóállás összes komponense elérhető, ezek mindegyike saját fejlesztésű és gyártású, kiváló minőségű anyagból készült Hörmann termék. A belső megoldásnál gyakran figyelni kell arra, hogy a zárt kapu ellenére a rámpakiegyenlítőn keresztül a hő a csarnokból elszökik. Temperált csarnokoknál így szükségtelen energiaveszteség lép fel, ami helyes tervezéssel megakadályozható. A Hörmann ehhez a rámpa elé lefutó kapuval és a rámpakiegyenlítő alá telepített hőszigetelt panellel hatékony megoldást kínál. A hő-veszteség így a rakodási időtartam kivételével minimális. A nem temperált csarnokoknál használható a hagyományos beépítés, a rámpakiegyenlítőre szerelt kapuval. A külső megoldásnál a rámpakiegyenlítőt egy előtétzsilipben a csarnok elé helyezik. A kapu képezi a csarnok nyílászáróját és minimalizálja a hő-veszteséget különösen, ha épp nincs rakodás. További előnye, hogy a csarnok belseje teljes egészében a kapuig kihasználható. A megoldás alkalmas akár modernizálás esetén is, mert a csarnokon belüli költséges átépítések nélkül egy komplett rakodóállás jön létre.

A DOBO rendszer az ideális megoldás a higiénikus szállításhoz, a zárt hűtési lánc szavatolásához, az energiaköltségek csökkentéséhez, a lopások elkerüléséhez vagy vámolási célra. Plusz pont a biztonság terén: a járművezető veszélytelenül, a járműből való kiszállás nélkül dokkolhat. Így minimalizálható a balesetek kockázata a jármű és a rámpa közötti veszélyzónában.


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

A világ leghosszabb üveg függőhídja

Kínában több helyütt méreteiben egymásra licitáló látványhidak csábítják a látogatókat, leghíresebb közöttük a másfél éve átadott Csangcsiacsie Nemzeti Parkban található. A hat méter széles, négyszázharminc méter hosszúságú híd 218 méteres magasságban ível át egy szakadékot, és az adrenalin szint fokozása érdekében lágyan kileng a látogatók alatt. Kínában több helyütt méreteiben egymásra licitáló látványhidak csábítják a látogatókat, leghíresebb közöttük a másfél éve átadott Csangcsiacsie Nemzeti Parkban található. A hat méter széles, négyszázharminc méter hosszúságú híd 218 méteres magasságban ível át egy szakadékot, és az adrenalin szint fokozása érdekében lágyan kileng a látogatók alatt. A látványhídról csodálatos panoráma tárul a hegyekkel, vízesésekkel, ősi városokkal és templomokkal tarkított Hunkjaku vidékre. Egy izraeli építész, Haim Dotan kapta a megbízatást, amelyhez 1077 darab, egyenként 4 centiméter vastag üvegtáblából állították össze a 99 kilenc darab, több réteg edzett üvegből álló lapot, majd kemény törés- és terheléspróbának vetették alá. A teszt résztvevői kalapáccsal verték az üveget, természetesen a megfelelő biztonsági intézkedések mellett, majd egy utasokkal teli kéttonnás terepjáró is átment a hídon. És persze végeztek jó néhány más vizsgálatot is az átadás előtt. A rekordhosszúságú híd egyébként három és félszer több terhet bír el, mint amennyit a kínai szabványok megkövetelnek: akár háromezren is tartózkodhatnának rajta, de egyszerre legfeljebb 600 embert engednek csak fel rá. Az építmény tehát elvileg biztonságos, tériszonyosoknak azonban nem biztos, hogy kellemes élményt jelent átsétálni rajta. Aki esetleg útközben ijed meg a magasságtól, átléphet a híd valamelyik szélére, és fémen sétálhat üveg helyett. Az építtető helyi turisztikai vállalat szerint eleve úgy tervezték, hogy a közepe felé haladva kissé kilengjen a látogató alatt, fűszerezve a különleges látványt. {igallery id=4799|cid=924|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Idősfa-átültető géppel sikeresebb

Tavaly decemberben állt munkába a FŐKERT Nonprofit Zrt. professzionális idősfa-átültető gépe, amellyel akár 30 cm törzsátmérőjű fákat is sikeresen ki lehet emelni, majd szállítást követően el lehet ültetni a már előkészített új termőhelyükre, biztosítva ezzel a fák megmaradását. Tavaly decemberben állt munkába a FŐKERT Nonprofit Zrt. professzionális idősfa-átültető gépe, amellyel akár 30 cm törzsátmérőjű fákat is sikeresen ki lehet emelni, majd szállítást követően el lehet ültetni a már előkészített új termőhelyükre, biztosítva ezzel a fák megmaradását. Az idősfa-átültetés több évszázadra visszatekintő fásítási módszer, amelyet régen fáradságos kézimunkával, nagy hibaszázalékkal végeztek. Mára viszont gépesítették a feladatot, a fák megmaradási aránya pedig elérte a 90 százalékot. A FŐKERT Nonprofit Zrt. gépparkja most egy nagyteljesítményű idősfa-átültető géppel bővült. Annak érdekében, hogy minél több városi fa megmenthető legyen, a FŐKERT Nonprofit Zrt. egy professzionális idősfa-átültető gép beszerzését valósította meg. A FŐKERT Nonprofit Zrt. beruházását, amelyet európai uniós közbeszerzési eljárás keretén belül folytatott le, a Fővárosi Önkormányzat fejlesztési megállapodás keretén belül finanszírozta. A most beszerzett és átadott faátültető géppel a FŐKERT Nonprofit Zrt. magas szakmai színvonalú technológiát tudhat magáénak, amelynek alkalmazásával költséghatékonyan fogja tudni végrehajtani az idősfa átültetést. A több mint 7 tonnás professzionális fakiszedő adapter, egy négytengelyes speciális, terepmunkára is alkalmas teherautóra került felszerelésre, melynek segítségével akár a 8 tonna tömegű kiemelt fák is könnyen mozgathatóak parkokon belül sokszor igen kis helyeken, kedvezőtlen terepviszonyok közepette, valamint a városi forgalomban is. Az ültetőkanál, így a földlabda legnagyobb mérete pedig több mint három köbméter. FŐKERT Nonprofit Zrt. Fotó: Szabó Zoltán FŐKERT Nonprofit Zrt.

Megújul a Múzeumkert

Több mint egy éves történeti és műemléki kutatási, tervezési, engedélyezési és kiviteli közbeszerzési előkészítő folyamat után, 2018. januárban kezdődnek a Magyar Nemzeti Múzeum állami tulajdonban lévő telkén álló Múzeumkert megújításának kivitelezési munkálatai. Több mint egy éves történeti és műemléki kutatási, tervezési, engedélyezési és kiviteli közbeszerzési előkészítő folyamat után, 2018. januárban kezdődnek a Magyar Nemzeti Múzeum állami tulajdonban lévő telkén álló Múzeumkert megújításának kivitelezési munkálatai. A 2016 májusában kiírt pályázatra 12 pályamunka érkezett. Az ötletpályázat díjazására fordítható 6 millió forintos összegből hat elképzelést díjazott a bírálóbizottság. A Magyar Nemzeti Múzeum által a Múzeumkert rehabilitációjára kiírt ötletpályázaton az első díjat a TÉR-TEAM Kft. nyerte (Szabó Gábor, Szende András, Juhász Kristóf Attila, Győre Viola, Orbán Nóra) a pályamű alaposan kidolgozott vizsgálati és elemző részének értékei és a terv harmonikus, vizuálisan és funkcionálisan átgondolt, a kiírásnak leginkább megfelelő elképzeléseknek köszönhetően. A komplex rekonstrukció célja a kert történeti hitelességű helyreállítása és korszerű, többfunkciós belvárosi közhasználatú zöldfelület kialakítása. A munkálatok során megújulnak a közművek, a sétányok és a műemléki főépülethez illeszkedő gyalogos burkolatok létesülnek. A meglévő faállomány lehető legteljesebb megtartása és növényápolása mellett – növény-egészségügyi szakvélemény alapján – 38 db életveszélyes, elöregedett fa kivágására és 25 darab nagyméretű fa ültetésére kerül sor. A meglévő, érdemi használaton kívüli út- és térburkolatok részbeni elbontásával, átalakításával 8200 négyzetméter teljesen megújított növényfelület jön létre. Az ültetendő fák között több növényritkaság is szerepel, ezek erősítik a kert történeti hangulatát (vörös juhar, ginkgo, magnólia). A teljes közműhálózatot érintő felújítási munkák nagyságrendjét érzékelteti, hogy csaknem 3 km hosszú új víz-és csatornacső épül, megújul a teljes elektromos hálózat, WiFi-hálózat és kerti öntözőhálózat is készül. A projekthez kapcsolódóan restaurálják a kert szobrait és az Arany János szobor teljes megújítására is sor kerül a talapzattal együtt. Az Arany János szobor-csoport a március 15-i állami ünnepségre elkészül. A munkálatok során a Magyar Nemzeti Múzeum kiállításai folyamatosan látogathatók, a teljes kertrekonstrukció a nyár végéig fejeződik be.