A legjobb logisztikai márka

A legjobb logisztikai márka

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Európa piacvezető ajtó és kapugyártója újabb rangos szakmai elismerésben részesült, ezúttal „Rámpák és kapuk” kategóriában a „Legjobb logisztikai” márkának minősítették. A Német Szövetségi Logisztikai Egyesület és a Logistik Heute (Logisztika Ma) című szaklap szervezésében 11 különböző kategóriában lehetett szavazni az ágazat kedvenc márkáira.

alegjobblogisztikai 720


„Nagyon büszkék vagyunk, hogy minket választottak a legjobb logisztikai márkának. Ez a díj ugyanis visszaigazolása annak, hogy termékeink a legmagasabb színvonalat képviselik, és hogy az általunk kínált szolgáltatásokat mindig ügyfeleink igényei szerint alakítjuk.” – fogalmazott Rüdiger Bierhenke, a Hörmann ipari ajtók és rakodási üzletágának értékesítési vezetője a díj átvétele után. A Hörmann számára a logisztika kiemelt terület, a vállalat teljes értékesítésének egyharmadát teszi ki – nyilatkozta Martin J.Hörmann a német Logistik Journal-nak. Az interjúban a vállalatvezető hangsúlyozta: a Hörmann az utóbbi években sokat dolgozott a folyamatok összehangolásán, az egyedi és kombinált megoldások kidolgozásán. Így az „Egyetlen forrásból” szlogen alatt a cég gazdaságos logisztikai lehetőségeket tud kínálni minden termékére, szolgáltató partnerei és a végfelhasználók számára. „A piacvezető pozíció ellenére azonban a sikerért nekünk is újra és újra meg kell dolgoznunk. Folyamatosan fejlesztünk, javítjuk teljesítményünket.” – mondta a negyedik generációt képviselő Martin J. Hörmann.

Rakodástechnika a csarnokban
A Hörmann minden rakodási szituációhoz a megfelelő rendszert ajánlja, csarnokban és csarnok előtt is egyedi logisztikai megoldásokat dolgozott ki a hatékony be- és kirakodás elősegítésére. A vállalat optimálisan egymásra hangolt rendszert kínál, amely minőségben, működésben, megbízhatóságban és gazdaságosságban a legjobban megfelel az elvárásoknak, igényeknek. A rakodóállás összes komponense elérhető, ezek mindegyike saját fejlesztésű és gyártású, kiváló minőségű anyagból készült Hörmann termék. A belső megoldásnál gyakran figyelni kell arra, hogy a zárt kapu ellenére a rámpakiegyenlítőn keresztül a hő a csarnokból elszökik. Temperált csarnokoknál így szükségtelen energiaveszteség lép fel, ami helyes tervezéssel megakadályozható. A Hörmann ehhez a rámpa elé lefutó kapuval és a rámpakiegyenlítő alá telepített hőszigetelt panellel hatékony megoldást kínál. A hő-veszteség így a rakodási időtartam kivételével minimális. A nem temperált csarnokoknál használható a hagyományos beépítés, a rámpakiegyenlítőre szerelt kapuval. A külső megoldásnál a rámpakiegyenlítőt egy előtétzsilipben a csarnok elé helyezik. A kapu képezi a csarnok nyílászáróját és minimalizálja a hő-veszteséget különösen, ha épp nincs rakodás. További előnye, hogy a csarnok belseje teljes egészében a kapuig kihasználható. A megoldás alkalmas akár modernizálás esetén is, mert a csarnokon belüli költséges átépítések nélkül egy komplett rakodóállás jön létre.

A DOBO rendszer az ideális megoldás a higiénikus szállításhoz, a zárt hűtési lánc szavatolásához, az energiaköltségek csökkentéséhez, a lopások elkerüléséhez vagy vámolási célra. Plusz pont a biztonság terén: a járművezető veszélytelenül, a járműből való kiszállás nélkül dokkolhat. Így minimalizálható a balesetek kockázata a jármű és a rámpa közötti veszélyzónában.


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu